Minimera risker under träning

Allt för att börja ett träningsaktigt liv så har jag efter att ha köpt sju par löparskor och en liten ipod nu också köpt en avancerad jäkla klocka.
Den innehåller pulsmätare, kaloriräknare, all annan räkning och fan och hans moster.
Jag fattar ingenting men det förstod ni väl??

Stabil kan jag vara ibland och att titta i guiden som medföljde kan vara positivt.
Under en liten rubrik "minimera risker under träning" läser jag mycket självklart men jag kan samtidigt inte låta bli att klia mig i huvudet lite...
Kanske i och för sig att det är bättre att jag lär mig hur klockan fungerar än att läsa om dessa risker och nu också skriva om dom här.

Jaja, vi benar lite i punkterna...

' Har du varit fysiskt inaktiv de senaste 5 åren ?
Först slog det mig att verkar det verkligen troligt att man har det om man köpt en klocka för 4500:- (jag köpte min för hälften) Nästa tanke var att kanske är det så det är. Mer än halvdöda människor ska börja röra på sig och då ska det vara på riktigt. Kanske för vissa bra att hålla koll på sin puls när man tränar, för att inte hjärtattacka sig ner i ett dike efter tio minuter.
Jag är och har varit inaktiv de senaste 5 åren, i alla fall i omgångar.
Lika väl som jag tränat sju pass i veckan så har jag inte tränat ett enda pass på sju månader.
Svaret måste ändå bli nej....vilket antagligen betyder att jag får gå vidare till fråga två.

' Har du högt blodtryck eller högt kolesterolvärde ?
Garanterat!!!! Glöm inte att jag dricker 128 koppar kaffe om dagen....med wienerbröd till.
Jag hoppar till fråga tre innan någon hinner stoppa mig.

'Tar du något läkemedel mot högt blodtryck eller hjärtsjukdom ?
Läkare har jag sällan (aldrig) dejt med och senast jag var på ett apotek så köpte jag .....minns inte, men antagligen något som skulle göra mitt yttre vackrare...
Inga läkemedel i min kropp sedan den gången jag tog lite många efter allt tjat.
Det slutade med att jag inte kunde trycka ut tandkräm ur tandkrämstuben (ställde mig på den till slut)

'Har du tidigare haft problem med andningen ?
Att jag har...
Varje gång jag är ute och springer.
Speciellt den här gången http://ljusblo.blogg.se/2009/april/ndu.html 

' Har du några symtom på sjukdom ?
Jag har just köpt en klocka för tusentals kronor.
För övrigt så samlar jag på ljusblå elefanter, håller på Coventry och har grävt en damm på 90 kvadrat för hand vid min sommarstuga...
Cancer har jag vilken dag som helst och .....jaa, lite trött och lite överviktig.

'Återhämtar du dig efter en allvarlig sjukdom eller medicinsk behandling ?
Kan man säga....fick ont i min vad när jag sprang i början av september.
Har inga problem med den men....jag vilar fortfarande....tillsammans med mina chipspåsar.

'Använder du en pacemaker eller någon annan implanterad elektronisk enhet ?
Bara den nya ipoden rätt in i örat.

' Röker du ?
Inte sedan den senaste cigarren och det var säkert fem år sedan, minst.

' Är du gravid ?
Hoppas, hoppas, hoppas....

Om jag nu inte har svarat ja på alla frågor så är det bara att börja klättra uppför Mount Everest eller köra Ironman på Hawaii... eller hur var det nu.

RCX5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0