Svenska kyrkan

Varje vecka får jag ett litet blad i min postlåda.
Där berättas vilka höjdpunkter man inte får missa i närhetens kyrkor nästkommande helg.
Någon snubbe skriver också några väl valda (sjuka) ord.
Den enda anledningen till att jag ägnar dessa blad mer uppmärksamhet än att enbart trycka dom hårt ner i min pappersinsamlingspåse är att jag ju faktiskt har en blogg där jag kan skjuta någon jäkel i benet....jaa, med ord i alla fall.
Känner att jag ofta kan både ifrågasätta och idiotförklara men hittils så har dom klarat sig.

Nu vill jag dock berätta en sak för stjärnorna i svenska kyrkan.
I dagens blad står en annons där svenska kyrkan har en insamling till dom mindre lyckligt lottade i vår värld.
Dom hungriga....
Själv skulle jag i och för sig hellre vara hungrig fem dagar i veckan än att vara troende...men det är ju jag det.

I annonsen står det:

ALLT för att utrota hungern

Jo, svenska (inte helt smarta) kyrkan, att ni eller någon annan ska kunna utrota hungern kan ni bara drömma om.
Lika troligt som att ni hamnar i någon sorts jäkla himmel när ni har slutat äta småkakor här på jorden.

Finns inte en chans att hela jordens befolkning ska kunna äta sig mätta ens en endaste dag.
Omöjligt projekt helt enkelt.
Om vi leker med tanken (ja, det ni gör hela tiden) att hela jordens befolkning skulle ha mat i någon dag så skulle färre dö, fler skulle få nya krafter att skaffa fler barn så ganska snart så skulle invånarantalet (främst i u-länderna givetvis) öka .....vilket i sin tur skulle innebära ännu mer svält .....eller som ni ser det mer pengar för er att samla in.

Hörrni, är det okej att jag sätter mig på månen, viftar lite med benen i månsanden, hoppar lite höga hopp och vänta på att ni kommer med mat till mig varje dag.
Ni förstår, det växer inget på månen och inte finns det några harar att steka heller.

Utrota hungern....även på månen.

Vi syns igen svenska kyrkan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0