Vilka hjältar

Tänk vilka fantastiska människor vi ändå har i vårt land.
Medan jag sover långt fram på dagen och sedan mer eller mindre sitter stilla resten av helgen så finns det andra som är minst sagt imponerande.
Jag rör mig trots att jag som jag sa är väldigt orörlig på ett forum som heter jogg.se.
Där kan man lägga in sin träning, planera sina tävlingar och läsa vad medlemmar skriver om allt som möjligtvis kan förknippas med löpning.

Redan innan jul så såg jag i forumet att det började snackas om en tävling för dom på den sidan.
Den hade visst genomförts två gånger tidigare.
Lördagen den 11 februari skulle det ske.
Att springa den 11 februari är inget för mig tänkte jag och det hade jag verkligen rätt i.
Med ett löppass sedan oktober funkar detta icke.

Tävlingen gick ut på att springa en mil, åtta gånger på ett dygn.
Att klockan 0:00, 03:00, 06:00, 09:00, 12:00, 15:00, 18:00, 21:00 starta en ny mil.
Duscha, äta lite, sova en snabbis och självklart dela med sig till dom på forumet om man hade en ny blåsa på tån, om man hade spytt i ett dike eller om man överhuvud taget höll på att dö.

Jag tycker att det är så starkt gjort i kalla februari ge sig ut åtta gånger på ett dygn och alltså avverka 8 mil på ett dygn.
Jag vill göra ett försök nästa gång det blir av...maj kanske ??


http://www.jogg.se/Ultraintervall 

Skulle i och för sig kunna hävda att jag var med igår eftersom mitt namn står med i resultatlistan.
Ser att Ola en bit ner i resultatlistan inte nöjt sig med 8 mil utan pressat in över 10 mil.

Shit, vad ni är imponerande allihopa och jäklar vad era kroppar måste värka idag...och imorgon.

En annan hjälte dök upp på tv idag.
Inte bara dök upp utan vann....för 93:e gången.
Ole Einar Björndalen fyller 39 år det här året och han har inte vunnit ett lopp på nästan ett och ett halvt år.
Många skrek att han var slut.
Idagens jaktstart startade han som nummer fyra, sköt två bom i första liggande men sen var det show.

Grattis Ole Einar, du är fantastisk.

Ole Einar Bjoerndalen Ole Einar Bjoerndalen of Norway competes in the men's biathlon 10 km sprint final during the Biathlon Men's 10 km Sprint on day 3 of the 2010 Winter Olympics at Whistler Olympic Park Biathlon Stadium on February 14, 2010 in Whistler, Canada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0