Två grader över det normala

Eftersom jag sisodär två gånger om dagen kollar vädret på nätet så har jag inget behov av att titta på prognoserna på tv.
Väldigt sällan jag "råkar" se dom heller eftersom jag sällan är på plats vid tv´n 19:57 om jag nu mot alla odds ska titta på ett program som börjar 20:00.

Idag hände dock det oväntade att jag var placerad där i fotöljen tre minuter i, inte för att jag skulle se något klockan åtta, inte för att jag hade sett något utan bara för att jag satt och gläppte lite under några minuter när jag intog min efterätt.

Tydligen femdygnsprognos för den avslutades med att människan talade om hur många grader över eller under det normala det kommer att bli.
Vilken onödig jävla upplysning...
Att dom ens börja med det typ 1962 var väl för att styla lite...titta, vad vi kan få fram för statistik.
Dags att sluta för ingen bryr sig väl.
Vi vet att det just nu är februari och precis som det kan vara - 15 grader så kan det precis lika gärna vara + 8 grader, men antagligen är det någonting någonstans där emellan.
Om det i genomsnitt just denna vecka sju varit - 2,7 sedan 1925 skiter vi ganska skapligt i.

Till på köpet på all dumhet så får vi statistiken för veckan som kommer, som alltså bara är en prognos och temperaturena är rena gissningarna.

Tänk om vi skulle få dessa meningslösa upplysningar när det gäller andra nyheter.

Efter ett bombdåd i Syrien i natt dog 14 människor och hundra skadades.
Det var 5,3 människor över det normala.

Man i Malmö gripen med en kalasjnikov, fick bara fyra månaders fängelse.
Det var en månad och en vecka under det normala.

Kjerstin Dellert är sjuk i cancer. 
Det innebär den tredje kändisen som fått den sjukdomen bekräftad under årets första femtio dagar.
Det är en ökning med 0,3 männsikor.
Kjerstin är 86 år gammal och det är hela 11 år över det normala för sjukdomen.

Vad fan är det normala förresten när almanackan visar 2012.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0