ljusblo´s boktips

För första gången så kommer det här ett litet boktips.
Tipset går i det här fallet ut på att akta er för denna bok...
Jag lyssnar på den i bilen, till och från jobbet.
För det första så har jag insett hur viktigt det är att man trivs med den som läst in boken.
Den som läst in den här heter Frej Lindqvist.
Egentligen ingen aning om vad han sysslat med i sitt liv men någonting sa mig ändå att han var skådespelare.
Det lät liksom så, i alla fall under den första timmen.
Blir nu istället mer och mer säker på att han var så äckligt nervös i början och därför pustade och stånkade som en gammal gris.

Jag har nu hört på halva boken och känner mig säker på att det verkligen inte kommer att hända ett skit.
Det är tramsigt blablabla och tramsigt blablabla kommer det att fortsätta med.

Boken handlar om Pettersson, en äcklig liten sate som varje vår bosätter sig i sin stuga på landet för att förbereda sin sommarshow, en liten snuskshow med fyra aktörer.
Att han tänker på bara rumpor dygnet runt är ganska uppenbart.
I närheten bor Einar och Sara som är bönder.
Pettersson är kåt på Sara.
Just den här våren så dyker två andra snubbar upp, till och med på samma dag.
Gotthardt hyr en stuga i närheten och blir på två röda sekunder kompis med Pettersson.
Henrietta hyr en annan stuga i närheten och hon tvingas vara hos Pettersson ett tag då hon skadat sin fot.
Om, nu i fall att Pettersson blir kåt på Henrietta tror jag inte vi ens behöver ta upp här och nu.

Hela gänget ses hela tiden och dom är jäkligt tjatiga.
Dom pratar alla på exakt samma sätt och dom beter sig precis likadant.
Tvi fan....

Så här går det till i min lilla bil:
Jag lyssnar på en mening av boken...
Sen skriker jag två saftiga ramsor.
Nej, inte två fula ord.
Två riktigt fula, långa ramsor.

...och så fortsätter det, mening för mening.

Hur kan det vara intressant att höra ett gäng äldre människor tänka vad dom ska göra och sedan göra det.
Dom tjatar om och om, om dessa saker och hela gänget beter sig exakt på det här sättet.
Nej, dom har inga större, spännande planer om nu någon trodde det.
Nej, dom pratar om att åka och handla och om att det är mycket vatten i en jävla å.

Varför jag fortsätter lyssna.
Ja, hade det varit en vanlig bok så hade jag för det första jublat för att ha sluppit vidriga Frej Lindqvist och ärligt talat så hade jag sluppit hela grejen för då hade den fått ligga still.
Oja,,,

Jag kommer att svära vidare i min bil och hata dessa männsikor ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0