Bekvämt sittande

Nu blir jag lite sådär smått osäker på om det är jag som är den udda chokladbiten i asken eller kanske den fula fisken i vasskanten...
Att sitta bekvämt borde vi alla vara överens om att vi vill, men tydligen kan vad vi tycker är bekvämt skilja från person till person.
Eftersom vi har en soffa och inte pinnstolar framför tv´n så borde vi tycka att en soffa är det skönaste att sitta/halvligga/ligga i, eller ??

Utomhus så går utvecklingen att vi ska ha soffor där också och dom ser inte väldigt sköna ut men dom är snygga.
Baden Baden stolar har funnits i årtionden och andra liggaktiga stolar finns också så att man ska sitta på pinnstolar annat än när man äter mat fattar jag inte.

Läste en tidning vid namn Villaliv härom dagen och störde mig lätt inte bara en utan två gånger på deras hurrande av stolar som jag skulle hata efter mindre än en minut.

Jag visar bilder för att visa skillnaden mellan Villalivs sittande och mitt sittande...

Så här såg det ut i Villaliv:


595:- för några små träpinnar som inte ser det minsta bekväma ut....tycker jag.
Vill ha !, skriker människan ut...

Några blad senare i tidningen så visas den här bilden:

Om det är svårt att läsa så ställer jag gärna upp och förtydligar den lilla texten vid bilden.
"Friggeboden försågs med ett trevligt och inbjudande soldäck med sköna sittmöbler".

Sköna sittmöbler!!!!!
Skämtar dom eller ??


Ingen risk att man somnar och det kan man ju se som en fördel såklart.
Den enda fördelen...

Jag köpte förra våren en soffa på blocket.
700:- kostade den.
Tänkte att den håller väl ett år i alla fall.
Planen var att trots att det var en innesoffa så skulle jag ha den ute på min altan.
Just där står den.
Den stod där förra året.....tog in den i vintras...
Där står den det här året.
Kuddarna tar jag in när det ska bli mycket regn.
Den har fått regn på sig men torkar otroligt fort, blir inte det minsta förstörd och luktar inte det minsta.
Här kommer den:




Om jag inte vill somna så har jag andra sittplatser här och där i min trädgård, för jag lovar att den här kan man somna i.
Fantastikt skönt att tidigt på morgonen krypa ner i den här.
Bekväm att sitta i.
Bekväm att halvligga i.
Bekväm att ligga i.

700:-

595:- för pinnstolen på första bilden.
Visst är 105:- pengar och jag menar inte att dom ska ha min soffa i en tidning men ärligt talat...
Kalla inte era trästolar för sköna sittmöbler.
Tack...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0