Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse

Har ni liksom jag sett detta på tv och inte alls slängt er på telefon utan istället rynkat pannan en smula.
Jag pratar om ett mynt, eller en medlaj ska det tydligen vara....men det ser ut som ett mynt.
Medlajmyntet gjordes till när Victoria och Daniel (ni vet, dom...) gifte sig i juni förra året.



Nu visas detta mynt på tv som en sorts reklam eller som en sorts uppmaning...KÖP
Att detta medlajmynt över huvud taget gjorts verkar sjukt bara det.
Vem vill ha ett sånt ??
Visst, gör ett exemplar och ge till dom nygifta men sen räcker det väl.
Priset på detta mynt var 450:- + porto, 49:-.....summa 499:-.

Anledningen till att det nu skriks fram i tv är att det är ett år sedan dom gifte sig och antagligen så har dom en kappsäck eller två med guldmynt som inte sålts.
Därför får man nu köpa ett mynt för 99:- och porto ingår i det priset.
Skaplig rea skulle jag säga.

Den här myntmedaljen ska tydligen vara belagd med 24 karats guld vilket borde innebära att det inte är helt gratis att tillverka.
Dom har kört reklam om det i tv ett bra tag nu och det kostar så vitt jag vet också pengar.
Porto ska dom rackarna altså också betala.

...och myntet kostar 99:-
Det roligaste av allt är att dom berättar att överskottet går till Kronprinsessparets Bröllopsstiftelse.
Den stiftelsen kan fan inte få många korvören och är det trots allt så att den guldet och reklamen och portot och allt annat jäkla arbete inte kostar så mycket som det faktiskt borde göra så tog dom ett hutlöst hemsk pris från början.

Ja, jag vet inte jag...men jag beställer inget mynt, den saken är säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0