Bloggen fyller fyra år

Synd att säga att den har använts så mycket varken av er eller av mig för den delen.
Första inlägget innehöll blandat småsnack och kronprinsessan Victoria gled in där i ett hörn, antagligen för att hon just den dagen fyllde 30 år.
Såklart fyller hon år i år igen och i dagens NT så hittade jag ett quiz om henne.
Eftersom jag närmar mig ålderdomen så svarade jag lugnt och sansat på dom tio frågorna.
Svåra frågor var tanken medan jag höll på, men givetvis så lyckades jag att skrapa ihop 10 rätt.
Amazing....

Har vi nu en rackarns tur (eller otur) så kommer det fler inlägg denna högtidens dag.

Quiz
Victoria-quiz
Resultat: 10 rätt av 10Så har andra svarat  Pil ner
1.
Förutom Victoria är kronprinsessan också döpt till
Ingrid Alice Désirée 83%
Alice Elisabeth Silvia 6%
Ingrid Elisabeth Sibylla 11%
2.
Kronprinsessan Victoria har också titeln
Hertiginna av Östergötland 0%
Hertiginna av Västergötland 74%
Hertiginna av Helsingland 26%
3.
Vilket år föddes Victoria?
1976 10%
1977 76%
1978 14%
4.
Detta år ändrades sussessionsordningen i Sverige och därmed blev Victoria Sveriges tronarvinge.
1982 24%
1981 24%
1980 53%
5.
Vad pluggade kronprinsessan i gymnasiet?
Natur- och samhällsvetenskapliga programmet 82%
Tekniska programmet 4%
Diplomatprogrammet 14%
6.
När fick Victoria sin Daniel?
19 maj 2010 1%
19 juni 2010 95%
19 juli 2010 4%
7.
Innan Daniel Westling fanns det en annan Daniel i kronprinsessans liv. Vad är hans efternamn?
Bergström 11%
Åkerhielm 5%
Collert 84%
8.
Kronprinsessan härstammar från Napoleon I:s marsalk, som adopterades av kung Karl XIII, och fick namnet Karl XIV Johan. Vad hette han innan namnbytet?
Joseph Anjou Bernadotte 3%
Jean Baptiste Bernadotte 96%
Juan Clary Bernadotte 1%
9.
Det finns två officiella flaggdagar till kronprinsessans ära. Vilka är det?
Födelsedag och namnsdag 98%
Födelsedag och bröllopsdag 2%
Namnsdag och bröllopsdag 0%
10.
Kronprinsessan har bland annat studerat statskunskap och historia vid ett universitet i USA. Vad heter det universitetet?
Yale University 40%
Harvard University 46%
Princeton University 14%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0