Attentat i Norge

Jaha, en bomb i regeringshuset i Oslo och många skjutna på ett ungdomsläger.
Samma person ligger bakom båda dåden.

Överallt hör man och läser man om varför...

Jag är inte det minsta chockad.

Jag hade blivit förbannad om det var någon utländsk organisation som gjort detta mot Norge pga av någon jävla karikatyr eller liknande.

Nu var det inte så...
Lite konstigt.

Men att detta kommer att ske är inte konstigt.
Jag skrev dess rader den 23 februari i år.

Såna här massmord som sker ibland i världen när en människa studsar in i en gammal skola och skjuter sju-åtta stycken och sedan sig själv är också ett intressant fenomen.
Galningar kallas dom också och visst kan man se dom som det men deras anledning är precis som min skulle vara.
Dom är så långt nere, ser inget hopp och ingen glädje och vet att dom kommer att ta livet av sig.
Gissa om dom fullständigt skiter i att ett gäng oskyldiga dödas på samma bräde??
Jo tack...
Hata alla...
Hata livet...

För att vara lite negativ så kan jag berätta att såna mord kommer att öka så ini bomben mycket i framtiden.
Fler och fler människor som upplever motgångar i livet vilket dom inte är vana vid kommer och inte fixar på något sätt kommer på det här viset att ge upp eller hur man nu vill uttrycka sig.

Nu var detta inte riktigt på det här sättet men ändå...

Ni som inte förstår så kan jag berätta för er att ni måste till och börja med inse att människor är olika.
Många människor mår så otroligt dåligt, av många olika orsaker.
Vissa av dom tycker helt enkelt inte att saker fungerar som dom borde.
Deras regering fungerar inte, deras land fungerar inte och deras värld fungerar inte.
Vissa människor bryr sig inte om dessa saker men andra gör det vare sig dom vill eller inte.

Jag är noll intresserad av politik men det jag ändå ser och hör är enbart trams.
Inte för att gå in på det närmare här men säg till exempel att man var en av dom sex procenten som faktiskt gick iväg och röstade i Sverige i höstas och där faktiskt röstade på ett parti som dom ville ge sin röst.
Just det, Sverigedemokraterna.
Ingen från något annat parti vill varken arbeta med eller lyssna på detta parti.
Det dom antagligen inte tänker på är att dom fullständigt pissar på 6 procent av Sveriges befolkning.
Att ingen av dom 6 procenten gjort något liknande som den grabben i Norge tycker jag är konstigt.

Detta är en väckarklocka kanske...
En väckarklocka att man inte kan fullständigt skita i en del av befolkningen.
Den här grabben gjorde något otroligt grymt mot väldigt många men för honom så var nog redan Norge kört...och kanske hoppas han att någon ska förstå honom.

Behöver jag säga att dess dåd kommer att fortsätta...

En sjuk grej med politik är att nu ser vi Norges statsminister Stoltenberg hela tiden i tv och han berättar hur mycket han bryr sig och hur mycket det norska folket ska ta hand om varandra.
Han bryr sig garanterat mycket eftersom det var hans arbetsplats och hans ungdoms-paradis-sommarställe där allt hände, inget snack om den saken.
MEN.....pga av att detta hemska hände så kommer hans popularitet öka.
Det är så det funkar.
Det säger en hel del om politik.
Reinfeldt har tagit på sig slipsen, beklagat och erbjudit Sveriges hjälp.
Då säger vi grattis till honom också till några enkla röster.

För övrigt så tycker jag att det är trevligt att se norska kanaler där man annars ser dom boring svenska.



Kommentarer
Postat av: ljusblo

Glömde att gratta kyrkjäveln också.

Nu får dom lite folk på besök.

Som dom har längtat...

2011-07-23 @ 22:07:05
URL: http://ljusblo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0