Aktiv kille ?

Semester kanske innebär att man ska vila upp sig och göra så lite som möjligt...
Kanske det kanske.
Gränser borde det dock finnas på hur slöaktig man får vara.
Idag vaknade jag sent vilket jag inte brydde mig mycket om.
Vidare så fick jag en sorts tanke att idag kanske ändå är dagen då det ska rensas och renas, fixas och trixas här hemma.
Bra tanke....slöfock.
Eftersom jag alltid tar såna här saker på största allvar så bäddar jag ner mig (ja....vänta och se) med papper och penna redo att skriva ner alla saker jag ska göra.
Jag känner mig jätteinspirerad.
Samtidigt som jag skriver så känner jag också hur behagligt det är under täcket och hur trivsamma herrarna Vacchi och Adamsson är som kommenterar Tour De France.

21 saker får jag i alla fall ner på min lista.
Jag fortsätter att njuta av mitt kaffe och cykeltävlingen.
Fem timmar senare är cyklingen slut och trots att jag inte trampat en enda meter så känner jag mig lite trött....och somnar.

Nyss så kollade jag brevlådan....tom.
Den saken stod inte med på listan.
Insåg då att skriva den jävla listan borde jag ha skrivit upp så att jag i alla fall fått stryka något.
På väg in så ser jag två getingar...
Just ja, getingarna.
Att spraya lite där dom kommer fram mellan altanplankorna står ju med på listan.
Jag greppar sprayen och sprayar en stund.
Märker att två getingar flyger in i mitt kök istället.
Jag efter med sprayen...
Nu har jag dödat två getingar men gjort mitt kök omöjligt att vara i.
Det sticker i både min hals och i mina ögon.....men jag kan i alla fall stryka en sak på listan.

Klockan börjar bli mycket...snart dags att krypa ner och se på Bear Grylls på Discovery...

En jobbig dag är över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0