Ring och rösta

Visst borde jag väl ha tagit upp det här med detta jäkla "ringa och rösta" som har pågått nu en del år i vår värld.
Eller ???
Let´s dance, idol, melodifestival och alla satans dockusåpor....ring och rösta!!

Egentligen så har jag inget emot det eftersom jag för det första väldigt sällan ser dessa program och helt säkert inte sitter där med mobilen i högsta hugg men det börjar ju balla lite ut liksom...
Det mesta här i världen börjar balla lite ur...

Nu inför varje deltävling av melodifestivalen så går snacket bland folk och i radio och tv och det intressanta (sjuka) är att det utses favoriter trots att dom som utser inte har hört låtarna.
Hallå...
Jodå, förra året fick jag höra av en av mina elever att hon skulle se på melodifestivalen och hon skulle rösta på Ola....hon hade inte hört låten men det spelade ju ingen roll för poängen var´att det vara Ola.
Jag försökte förklara att melodifestivalen är en meloditävling, inte vem av småpojkarna som var finast i håret.
I helgen var Eric Saade med och jag kan säga att kul för dig Eric att sjunga en trudelutt men ärligt talat så hade du kunnat entrat scenen med ett leende, blinkat lite åt kameran och rapat....du hade fått dina jävla röster ändå..

Big Brother började häromdagen och eftersom jag vet hur skön en av deltagarna är så tittar jag en del och läser en del.
Fattar att dom flesta som tittar och bryr sig om programmet är 16-18 år och deras mål och mening med tittandet är att dom vill se naket och dom vill ha snygga folk i huset.
Jag som är...lite äldre än så skiter fullständigt i hur dom ser ut och vill jag se naket så hittar jag det lätt vid datorn.
Tobias Holm som jag gillar har åsikter om det mesta och han kan framföra dom på ett riktigt skönt sätt.
Givetvis så är det såna människor som jag vill följa i 100 dagar.

Hans blogg är den enda jag läser just därför att han kan uttrycka sig.
Han skriver och jag skrattar...

Inser att populära bloggar med modellaktiga, nittonåriga tjejer är totalt meningslösa.
Dom kan inte uttrycka sig...
Dom kan till och med börja ett inlägg med "jag vet inte vad jag ska skriva idag".
Sen kan det fortsätta med vad dom ska ta på sig för kläder och vem dom ska fika på stan med senare under dagen.
Samma sak som att rapa på scen under melodifestivalen...

En person i Big Brother sa idag att hon ville inte laga mat.
En i närheten sa att han ville det för att känna sig lite bra istället för att bara ligga och halvsova.
Jag vill vara bra på att sova säger tjejen då....
Fatta en sak tomhjärna, du har kommit med i Big Brother, då ligger man fan inte och sover hela dagarna...
Underhåll för helvete...

Ungefär som när det kom en last med folk till en Robinsonö.
Dom kom i land där på stranden och ett tomhuvud tittar sig vilset omkring och säger:
-Var ska vi bo ??
-Här finns ju ingenting att äta??
Stort grattis!!!....du ditt spån ska vara duktig på att överleva läget och vara grym på att göra det på ett underhållande sätt.
Det är därför man söker till Robinson eller Big Brother eller vad det nu kan vara.
Inte för att se blåst ut och tro att allt kommer att gå jättebra bara för att du råkar se okej ut...

Datingvärlden hade jag koll på för några år sedan och fanns det något så otroligt dumt som när man tittade in hos en tjej och konstaterade att hon skrev som personlig beskrivning att:

-Jag känner mig trött just nu så jag orkar inte skriva något...

eller

-Jag vet inte vad jag ska skriva...

Gissa en gång om man blir intresserad av en sån...
NEJ, inte alls... 

Kommentarer
Postat av: ljusblo

Eric Saade vann Melodifestivalen 2011 – slog Danny med en hårsmån.



....oväntat..:-)

2011-03-12 @ 22:35:17
URL: http://ljusblo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0