Snart kommer polisen

Läser om handbollspelaren som dör i hudcancer vid 34 års ålder och den efterföljande doktorn som vill rädda oss andra att traska samma väg.
Lägger sedan samman ett och ett....och lite till och kommer fram till att det är ta mig fan bara en tidsfråga innan polisen bevakar våra kuster och badsjöar och tvingar på oss t-shirtar och färgglada parasoll om vi tillbringat mer än en kvart i solen.
Jag har solkräm, får man försvara sig med...
Då kommer en hund och sniffar och avgör om skyddsfaktorn är nog.

Vi ska åka saktare med våra bilar, vi ska inte röka och inte sola....men läsken och chipspåsarna blir bara större och billigare.

Det här med sol och cancer har jag tagit en ganska så bestämd sida i tidigare och den är intakt vill jag lova.
Solen jag älskar dig och jag längtar verkligen efter dig.

Så här lät det då:

Cancer vs Att njuta

Jag har en tanke som är så pass ovanlig misstänker jag att jag mycket väl kan vara den ende i världen som har den, som tänker så....

Jag kommer att vara stolt den dagen jag får besked att jag har hudcancer....
Som jag ser det så har jag då njutit i livet eftersom jag älskar solen....     
2009-05-14 @ 23:22:16                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0