Sällskapsresan

Måste berätta fast det inte alls har med den här historien jag skulle berätta att Sällskapsresan just nu går på tv.
Säkert tionde gången jag i alla fall ser delar av filmen.
Småtrevlig film men visst tusan dyker det upp ett antal frågetecken innanför ögonbrynen.

Ska vi föreställa oss dessa människor som ungdomar eller ??
I alla fall syns det inga som är yngre.
Har också tänkt på att det dricks förbannat lite.
Stig-Helmer skulle behöva något starkt den saken är säker.

Gjorde förut lite research om S-H och om filmen.
Filmen spelades in och kom ut 1980.
Då var Stig-Helmer eller i alla fall Lasse Åberg 39 år och 8 månader.
Precis lika mycket som jag själv är i detta nu.

Om han hade velat göra personerna yngre än vad dom egentligen var så hade det lätt fixats.
Istället så gör han ju S-H äldre, men det är klart, S-H är både gammaldags och töntig så det är väl inte så konstigt.

För er som är riktigt intresserade så kan jag säga att min efterforskning även lärde mig att Lasses mamma sitter bakom honom på flyget och att flygvärdinnan som läxar upp fyllo-Sven Melander var en av Hollywoodfruarna 2010 i svensk tv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0