Minnen....bussresa år 2000

Detta var en av ett antal resor jag gjort som bokningen skett tre dagar innan avresa.
Spontant kan man säga...
Liksom alla andra spontanresor så åkte jag ensam.
Det ovanliga med den här resan var att jag åkte buss och inte flyg.
Anledningen till det var att det kändes smidigt, resans upplägg kändes strålande och priset var lågt.

Froggy Tours hette det lilla familjeägda bussföretaget som skulle ta mig från Norrköping till Lloret de mar på den spanska ostkusten.
Jag var den ende som mitt i natten gick på bussen i Stockholmsrondellen i Norrköping, perfekt bara 200 meter från brorsans lägenhet.

Till skillnad från många andra hade jag ett dubbelsäte att bre ut mig på.
Upplevde natten som lugn vilket tydligen inte busschaufför gjorde för redan innan vi passerat Jönköping så hade en snubbe blivit utkastad.

Det jag visste om resan var att jag skulle spela golf fyra förmiddagar och fattade att jag då skulle lära känna många av personerna på resan.



Redan på bussen så snackade jag med folk och framför allt två herrar som satt framför mig.
Inte för att jag nu minns det men säkert så hade jag hört grabbarnas snack i ett antal timmar innan vi presenterade oss.
Herrarna hörde hemma i Finspång och var allt annat än resvana.
Ingen av dom hade tidigare varit utomlands men vissa dagar under resan så undrade jag om dom över huvud taget lämnat Finspång tidigare.
Den yngre av dom två var sisodär 35 år och kraftigt överviktig.
Den äldre hade i alla fall firat sin 50-årsdag.
Den yngre var klart osäker medan den äldre försiktigt pushade den yngre att göra saker.
Hade den yngre fått bestämma så hade dom hållt sig på hotellrummet trots att dom inte hade varken havsutsikt eller balkong.
Den äldre och jag tycket absolut att vi skulle hitta oss en bar efter att vi packat upp och tagit en dusch.
Synd att säga att man var så väldigt pigg efter resan så vi hamnade på en bar endast hundra meter från hotellet.
Jag hejade på någon annan från bussen redan vid dörren så dom hann före mig fram till baren.

När jag kommer dit så hör jag....

-En bira...
Jag vill ha en bira...
Ehhh, en öl alltså.
Bartendern sa ingenting.
-En bira
Det var den äldre som beställde.
Den yngre stod bredvid men hade ingen aning hur han skulle hjälpa sin kamrat.
Jag visste men tänkte att detta ska bli intressant att se hur dom löser till slut.
Efter ett tag kom han på det...
-En bärs...
Bartendern fattade fortfarande ingenting men tar till slut fram ett litet vinglas.
Då ropar den äldre (fan att jag inte kommer ihåg deras namn) jaaaa...och nickar.
Varför han fick öl och inte vin i sitt lilla vinglas fattar jag fortfarande inte men så blev det.
Dom lyckades meddela att dom ville ha varsitt och dom såg så nöjda ut när dom pep iväg bort till ett bord.
Inte riktigt lika nöjda såg dom ut när jag en halv minut senare dök upp vid bordet med ett jätteglas fyllt med öl.
Herrarna var ganska medvetna om att dom inte kunde någon engelska och än mindre någon engelska.
Det konstiga var dock att det verkade inte som om dom tänkt en sekund på att det kan innebära ett visst trubbel när man besöker ett land som Spanien.
Jag hade ju sett dom vid baren och dom verkade uppriktigt chockade att bartendern inte fattade vad dom sa.

Som ni fattar så var dom här två inte golfare.
Detta var i början av december och inget riktigt beachväder utan mer perfekt tjugograders golfväder.
Vad dessa herrar skulle hitta på förstod jag inte....och antagligen inte dom heller.
Vi golfare var uppe tidigt men eftersom vi var ett trettiotal så tog golfandet ändå en bra stund av dagen.
Bussen sålde fantastiskt billig öl så att hänga vid artonde hålets green och vänta på dom andra i solskenet var inget problem alls utan bara trevligt.

När jag kom hem till hotellet så gick jag direkt upp till herrarnas rum för att kolla läget vad dom hade haft för sig och vad dom hade för planer för kvällen.
Detta gjorde jag varje dag när jag kom hem.
Dom roade sig varje dag med att ta en promenad runt i den lilla byn.
Tidigt hittade dom ett torg dom gillade.
Där fikade dom och shoppade friskt då torgförsäljningen hade varor i deras smak.
Dom köpte mängder med...

*klockor
*t-shirts med teckande sexmotiv på
*handdukar och badlakan med ännu mer teckande sexmotiv och sexställningar på

Givetvis så hade jag väldigt gärna velat lyssna hur det lät när dom gjorde sina affärer men enligt dom så var det inga problem alls.
Varför har jag svårt att tro det...

Dom tyckte att det var så kul att visa deras fynd för mig varje dag och det märktes att dom var så stolta.
Jag tyckte att dessa herrar var enormt tokigt roliga men jag umgicks gärna med dom för dom var absolut trevliga.
Jag minns att dom redan under den här resan bestämde att dom snart skulle iväg på nästa resa, mest för att kunna köpa mer grejer.

                               Skeleton Sex





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0