ljusblo....just nu

Ja, jag erkänner att jag snott den här listan.
Jag hittade inget på tv och jag är för lat förkyld för att röra på mig...
Läs och chockeras....


10 favoriter
Färg: Himlen utan dom där vita tussarna.
Mat: Chips Kyckling
Band: KLF
Film: Leon
Bok:  Jurtjyrkogården
Sport: Att titta på: Golf, Skidskytte, Friidrott Att utöva: Löpning, Styrketräning Att imponeras av: Triathlon, Marathon, Vollyboll, Badminton mm.
Årstid: Den nakna varma
Veckodag: Måndag och fredag
Glassmak: Lakrits
Tid på dygnet: Alla klockslag uton just den minuten som jag kastar av mig täcket och tvingas upp i den kalla verkligheten.

9 för tillfället

Humör: Fuck off...inga frågor på den va?
Smak: Glöggsmak på tungan
Kläder: Rosa t-shirt och mjukisbyxor
Bakgrund:  Min rumpa vilar på en köksstol från EM.
Nagellack: Hade en genomskinlig lack efter en manikyr i Thailand 1991, men inte sedan dess.
Tid: 01:11
Omgivning: ljusblå elefanter, glöggflaskor, lättklädda flickor (skoja bara...)
Irritationsobjekt: Att tv´n står på (samma nyheter hela tiden...jag skiter i att 17 dött i Syrien och att priset på skaldjur är rekordhögt)
Lätt irriterad fortfarande att Southampton inte gjorde mål på usla Bristol City tidigare ikväll.

8 första

Bästa vän: Vet ej...Veronica kanske
Screen name: what?? ljusblo eller ??
Husdjur: Frippe-kanin, född 15 juni 1981, död hösten 1987
Piercing: Ring i vänster öra. Jag gjorde hålet själv en sommardag 1992 mellan ett löparpass och dess dusch.
Används fortfarande.
Förälskelse: Småintresserad av många genom åren men Pernilla är den som fullständigt slagit knockout i mitt hjärta och den enda som räknas. 
Musik: Första LP-skivan: Twisted sister Första CD-skivan: Rozalla
Bil: Farfars gamla röda saab (den var inte bra)
Kyss: Första läppkontakten (i alla fall som jag minns) var med Maria.K

7 senaste
Cigarett:
Rökte under en semestertripp till Kanarieholmarna 1992 typ....paketet jag köpte hette Sving....
Mat: Julmat även denna dag...skinka, sill, köttbullar, julkorv, ägg.
Dryck:
Glögg, kaffe....om vartannat
Biltur: Från Carina sent torsdag kväll. Det gick fort precis som vanligt och stereon spelade upp en ljudbok av Simon Kernick.
Kyss: Minns den ej men givetvis tillsammans med Pernilla år 2009. (the last one ever)
Spelad låt: Integral med Pet shop Boys
TV-program: På spåret (jag var duktig idag)

6 har du någonsin

Dejtat någon av dina bästa vänner: Lärde känna Carina på nätet och träffade henne som en dejt....men hon blev den bästa av kompis vilket var tusen gånger bättre.
Brutit mot lagen: Hela tiden...i alla fall när jag susar fram i bilen och inte ens hinner se vad för siffror det står på skyltarna.
Blivit arresterad: No, men tagen för fortkörning tre gånger. Cyklade hem från krogen i min ungdom och poliser följer efter mig och konstaterar att cykeln inte har något lyse. Minns att jag bleb förbannad på töntarna och gjorde klart för dom att dom kunde ägna sig åt viktiga saker (säkert gav jag förslag...). Jag sparkade till och med på deras bil vilket inte gjorde dom gladare. Borde med tanke på min ilska ha fått böter men kan inte riktigt minnas att jag betalade någon sådan.
Badat naken: Det händer, ensam på landet.
Varit med på TV: Jag skålade mot kameran under Stockholm maraton år 2000.
Kysst någon du inte känner: Ett antal gånger....minns en gång när Björte, Kenta och jag var ute. Vi gled in på Pappagrappa. Tydligen var jag snabbare än dom i garderoben för när dom 30 sekunder efter mig kom till baren så vrålhånglade jag med en tjej. Något år senare så tittade en tjej mystiskt på mig under en utekväll och det fick jag senare veta av Björte att det var den tjejen som jag ätit upp på Pappagrappa...

5 nej tack
Kläder: En svensk landslagströja med Ibrahimovic på ryggen.
Mat: Kålpudding och Lutfisk
Musik: Andreas Johnson, Lars Winnerbäck, Mikael Rickfors och ny svensk hiphop.
Dryck: Röd mjölk, Jägermeister
Personlighetsdrag: Snålhet

4 saker

Du gjorde igår kväll: Bytte julklappar i Linköping
Du kan höra just nu: ...fortfarande Pet shop Boys....Go west
Du inte kan leva utan: luft, vatten, mat och en del kroppsliga saker. Lever utan min Pernilla så visst kan man leva utan dom mest underbara saker, men man gör det utan att egentligen LEVA...
Du gör när du har tråkigt: Svär, sover, äter, tittar på Sam.

3 personer
Du kan berätta allt för: Sam
Du tycker om: Pernilla, Carina och dom som ler mot mig.
Du inte gillar: Töntar, religiösa

2 val
Kaffe eller te: Te är gott men är chanslöst mot Kaffe
Vår eller höst: Våren går från skitvintern till underbara sommaren, hösten gör tvärtom...gissa vilket som är bäst?

1 önskan:
Att jag lyckas vinna en hel del på mitt tippande och att hela jordens befolkning inser sitt sjuka beteende att fokusera på gudar till höger och vänster....men helst av allt vill jag ha Pernilla i min närhet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0