Den förbannade guden nu igen...

Känner att jag snart packar min jävla väska och drar ut i världen.
Att det genom åren funnits veka satar som traskat omkring och lurat i folk (lika veka) att gå den kristna vägen i livet.
Sån skulle jag inte vara.
Jag skulle vara den absoluta motsatsen...
Jag skulle ifrågasätta och jag skulle idiotförklara både till vänster och höger.

Man kan tycka att jag kan väl fullständigt strunta i om andra människor tror på någon gud och väntar sig en fortsättning av något slag efter död och begravning.
Jag tycker så ibland men då och då känner jag att det går fan för långt på dumheter.
Till på köpet så går det ju fullständigt åt helvete för många av världens folk pga att religion finns.

Det uppenbara är givetvis dom gånger vi får höra om en massa präster och annat löst folk som våldsfört och sexualutnyttjat sig på barn.
Att inte dessa saker får slut på ALL religiös tro är obegripligt.
Accepterar vi för att dom är präster eller vadå??

Igår gled jag förbi en kanal på tv´n där en svensk troende familj följdes.
Det var gud hit och jesus dit...
Hur i helvete kan man bygga upp hela sitt liv på gud och jesus och leva här på jorden med den viktigaste uppgiften att ge sitt liv till ovanstående herrar (eller nåt) så att man efter detta jordeliv komma till rätt snubbe.
Himmel eller helvete...
OM det nu fanns något litet bevis på att det faktiskt var så att man kom till det ena eller det andra stället så skulle jag köpa det.
Vad är väl ett liv om man jämför med evigheten...
Nu kan ingen jäkel påstå att det finns något bevis för den saken och använder vi alla vår hjärna och skiter för stunden i vad vi vill tro så inser vi att när vi dött så hamnar vi i jorden.
Vi dör och är döda.
Om den där snubben jesus dog på sitt jävla kors så är han död sedan den stunden.
Att han inte fanns i sin grav dagen efter han begravdes säger ingenting annat än att hans tolv extra veka kompisar kände sig allt för förvirrade för att inte peta bort stenen för graven och glida in.
Jag menar, det gjorde han farsan i Jurkyrkogården av Stephen King också.
Saga som saga...

Programmet tog slut och ett nytt började...
Ett nyhetsprogram som beskriver det kaotiska och våldsaktiga läget i Syrien.
Snacka om att det är ett land som inte fungerar.
Inte oväntat...
Demonstrationer och motdemonstrationer och folk skjuts ihjäl...
Hela tiden så pratar dessa människor om gud hit och gud dit och jag skulle fatta att dom gjorde det för att skylla på honom för att dom lever i detta helvete.
Men så är det ju inte...
Dom hyllar den fan och är så säkra på att om dom bara ber lite till så kommer det att ordna sig.
Dom fortsätter med sitt demonstrerande för att dom är så säkra på att det är den rätta vägen.
Dom som försöker ha kontroll på detta land tänker givetvis likadant.
Vi slår ner demonstrationerna för det är den rätta vägen till ett lyckat samhälle.

Hur fan kan dom acceptera att deras gud satt dom i den här skiten ??
Är det okej alltså ??

Folk är dumma i huvudet helt enkelt men det kan ju tyckas lite simpelt att säga så.
Jag säger så är stället.

Folk är så inihelvete rädda av sig....dom törs inte leva utan att ha sin lilla gud bnredvid sig och dom törs absolut inte dö utan honom.
Dom pratar om helvetet som ett så ruskigt ställe men sanningen är ju att det är bara dom som pratar om det stället.
Det är ju inte vi andra som inte tror på någon gud.
Vi fattar att vi inte hamnar där.
Dom troende kan ju lägga ner snacket om helvetet också för så duktiga som dom är i livet så kommer dom ju inte dit ändå.

Men tro inte att ni kommer till någon himmel och får hänga med någon skäggig typ.
Ni hänger med Kalle daggmask två och en halv meter under jordytan...hahahaaa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nytt program...



Våld, våld och åter våld.

Barn skjuts på rad.



Vad gör dom:

Jo, dom samlas och skriker, gud är större än Israel.



Några sekunder senare ser man en mor hålla sitt döda barn.

Hon gråter lite.

Då säger hennes man som står bakom.

-Lugna dig, minns att gud finns.



Konstigt att Israel som är så jäkla mycket religion misslyckas så totalt.

Är det gud som vill ha krig, krig, krig och åter krig...??

2011-12-20 @ 23:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0