Svampplockaren

Svamp är gott men att hitta dom har aldrig varit min grej.
En gång hade jag hjälp av ett proffs och då hittade till och med jag en hel del.
På landet har jag för länge sedan gett upp hoppet om gulingarna...
Det finns inga helt enkelt.
Nja, jag brukar hitta fem-sex stycken och förra helgen tänkte jag att nu ska jag minsann ta en promenad och plocka dom där...
Bara att gå dit där dom brukar vara.
Jepp, så blev det och innan jag kom hem så hittade jag nog dubbelt så mycket som vanligt.


Just det, några stycken är det men speciellt kartigt är det givetvis inte.

Efter svampturen ser min hand ut så här....ehhh, kanske förklarar vad jag gjorde i skogen.


Blåbär tycker jag är gott...
Nästan godare än svamp...


Senare denna dag så gick jag och badade i solskenet.
Nej, jag badade i Östersjön såklart.
Solskenet fick jag på min kropp.
Såklart.

På hemväg så gick jag den lilla vägen som jag gått tusen gånger.
Hundra meter hemifrån tittade jag in i skogen och tänkte att fan, att det inte finns någon svamp här...det borde det ju kunna vara.
Då ser jag något gulaktigt under en tall.
Att det är en svamp ser jag direkt men inte kan det väl vara.
Joooo....en kantarell.
En stor kantarell.
Åtta minuter senare så har jag plockat en ny hög.
LOOK AT THIS...



Den ser inte stor ut den där högen men det var den.
Tre liter skulle jag uppskatta den till.

Fantastiskt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0