Kaffeskada

Nog har man om och om igen hört om vattenskador som kan ställa till problem överallt.
Jag är nog den människan som hinkar i mig mest kaffe av alla.
Samtidigt den som dricker minst vatten.

Lite typiskt det som hände idag...
Min telefon var såklart nedpackad i strandväskan tillsammans med kaffe, handduk, en bok, kaffekopp, kamera och fotkräm...
Eftersom ingen någonsin ringer eller skickar sms till mig så har jag inte koll på den hela tiden, eller ens varje dag.
När jag nu på kvällen packar ur strandväskan så hittar jag telefonen.
Hmmm....konstig den ser ut.
Tydligen så har några droppar kaffe hoppat ut ur termosen och träffat telefonen.
Inget annat var blött eller missfärgat men telefonrackarn doftar kaffe som tusan.
Jag försöker torka den men no no no, den förblir fuktskadad.
Kaffeskadad...

Ärligt talat så passar det mig väldigt bra att ha en telefon som är kaffeskadad så frågan är om den inte får hänga med mig ett tag till.
Annars så har jag länge stört mig på att jag betalar en massa pengar varje månad utan att den ens används.
Jag har haft telefonen i tre år och tre månader.
Jag är inte mycket hipp jag inte...
Frågan är om jag kan få en ny telefon och bara fortsätta samma jävla pengar varje månad.
Telefonförsäljare är inte mina favokompisar så jag får knappast veta svaret.
Antagligen så blir det du och jag ett tag till p 1:an.
Här är den.
Inte den bästa bilden, jag vet.
Det syns på höger sida att den är fuktig...sanningen är att den är klart fuktig också på vänster sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0