Aprilskämt

Aldrig gjort det tidigare men idag var jag tvungen att försöka busa med mina elever lite.
Fredagar har jag fem klasser och alla fick det här beskedet.
Jag berättade för dom att jag hade fått ett mail från skolsköterskan och givetvis så hade jag skrivit ut det och läste upp det från ett papper där dom som satt närmast mig såg att det verkade som det skulle.
Kan tillägga att eleverna är dåliga på att ha med sig och ta på sig sina gympaskor.


Åbymoskolan 11-03-30
 
                                                                  Hej Fredrik !
 
Jag har senaste dagarna fått se och höra om elever i högstadiet som fått utslag på fötterna.
Tester har gjorts på golvet i gymnastiksalen och det visar sig finnas mängder av olika mögelsvampar i golvet.
Troligen för att många rör sig i gymnastiksalen med bara fötter eller orena strumpor.
 
Jag kommer därför att besöka dig och dina klasser på fredag och ta tester på elevernas fötter och kanske också deras ryggar då det i vissa fall spridits dit.
Testerna jag tar kommer att vara som så att jag sprayar med ett medel som heter Apridomdin på elevernas fotsulor och mellan tårna.
Är fötterna drabbade av mögelsvampen så blir då delar av fötterna gröna.
Drabbad elev får då hämta ut och äta medicin i 8-10 veckor.
 
Hoppas inte att detta ställer till problem för dig.
 
//Skolsköterskan Åbymo/Hulta

Många var verkligen på helspänn idag för att det var första april och dom trodde inte på något man sa.
Många kände nog en klar oro över brevet och kände att det faktískt kunde vara sant.

Flera stycken tassade iväg och tog på sig sina skor under lektionen i alla fall.
Kul, kul, kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0