Trafikbladet

Det kom reklam i brevlådan tidigare idag.
Inget konstigt i det trots att det är lördag.
Egentligen inte alls reklam utan en broschyr om vägar och trafik.
Trafikbladet var namnet på den.
Kände en stor besvikelse och ett lätt illamående när jag fiskade upp den ur lådan.
Fattade ju med lilltån att budskapet till oss var att ta det lugnt i trafiken och antagligen att vi också ska tänka på miljön.
Mycket riktigt....
Vi ska tydligen köra skitsakta för att slippa dö när vi krockar.
När??
Jag är helt fokuserad på att INTE ALLS krocka.
Tycker att det är bättre.
Jag fick också veta att det fanns bussar att ta för att inte köra i egen bil och släppa ut gifter i luften.
Om man cyklade eller gick så brände man till på köpet kalorier.

Åh tusan, det var minsann ny, spännande information....

Då har jag bara en liten fråga till Trafikbladet eller till Tekniska kontoret som visst står bakom denna broschyr.

Varför i hela helsike åker ni runt med BIL och delar ut detta blad???
Varför inte bunta in det i reklambibban man ändå får på söndag eller måndag???
Varför inte åka runt med cykel och leverera det???
Kunde kanske vara smart att vara en förebild när man lämnar ut en sån broschyr.
Cykla är ju nyttigt....har jag hört.

Era amatörer, huvudsaken är att det låter bra va??
Att man ska tro att ni är så ansvarsfulla.
Bara trams med andra ord, precis som all annan politik.

Skickar detta meddelande i ett mail till Tekniska kontoret nu,,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0