Lite italienskt...

...och då snackar vi inte mode, stenugnsbakade pizzor, lutande torn eller maffiosos...
Vi snackar fotboll såklart...
Nej, jag gillar verkligen inte italiensk fotboll.
Inget tempo, dystra arenor, dåliga spelare och så här års regn till förbannelse.
Vill ändå berätta hur jag ser på läget just nu med mitt ljusblå öga.

Låt oss börja med det positiva och det laget är verkligen ljusblått.
NAPOLI
Det överlägset roligaste laget att titta på med tre stycken forwards med riktigt jäkla drag i.
CAVANNI.....HAMSIK.....LAVEZZI

La förresten märke till en sak under Napolis match mot Bologna igår.
Napoli klart ljusblå.
Bologna klart gula.
Mycket stabilt att titta på lag med klara färger och bara en färg på hela stället.
På en annan kanal visades samtidigt Sociedad-Atl. Madrid där lagen hade svart/vit randigt och röd/vit randigt.
Så jäkla mycket sämre.

Zlatan gjorde mål och media hävdar att det var ett drömmål.
Inte alls va....det där hade jag kunnat gjort....med vänstern....med flip-flops på...och med en pizzakartong i ena handen...osv

Titta på Etoo´s mål om ni vill skåda ett drömmål.

På tal om Etoo och hans Inter så är dom verkligen usla just nu.
Etoo är bra och Lucio är bra, resten är kassa.
Sneijder som antagligen vinner priset som världens bästa fotbollspelare 2010 är blekare spelmässigt än hans ansikte i novemberregnet.
Ge inte priset till honopm vad ni gör.
Världens bästa fotbollspelare ska kunna lösa i alla fall en del saker när hans lag kämpar i motvind.
Sneijder fixar ingenting...
Att coach Benitez värvades till Inter skakde jag på huvudet åt då.
Jag skakar fortfarande...snart slår det knut och faller av.
Benitez är en looser...
Läste någonstans att han har en tränar-hjälp-styrka på tolv man.
Tolv man som måste kosta miljoner varje vecka.
Tolv man som inte åstadkommer någonting.

Milan...nej, jag tror inte att dom vinner ligan.
Framför allt så hoppas jag inte det.
Vem som ska utmana vet jag inte så visst, Milan kan vinna men gör dom det så gör dom det inte för att dom är bra utan för att dom andra lagen inte är strålande stjärnor heller.



Go Napoli....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0