Ett oväntat hopp i mörkret

Dom flesta av oss, av er jublar bara ni hör ordet fredagskväll.
Skit samma att ni sedan somnar med popcornskålen på magen strax efter klockan halv nio.
Sedan vaknar ni upp och bryr er inte det minsta om sista slurken ur vinglaset utan yrvaket gapar ni bara ut -vem åkte ut ur idol....

Helger går jag ner mig i mörkret trots att jag antagligen både äter popcorn och ser på en hel del fotbollsmatcher....och sover ungefär hur länge jag vill på morgnarna.

Fredagskvällar var tidigare något härligt då Marcus Birro sände Karlavagnen i en massa timmar.
Nu har jag sett honom dansa i Let´s dance (rättare sagt så har jag hört rykten om att han varit med, sett har jag inte gjort), få barn (grattis) och stå bredvid herr Ekdahl på Kvällsöppet.
Jag har grymtat och längtat.

Vet inte varför jag ens testade att sätta på radion nu i kväll men jag gjorde det och där var han.
Hans trevliga röst och hans härliga sätt att prata med dom som ringer.
Jag ler och tar en klunk till av kaffet...:-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

En birro till kaffet är balsam för själen

2010-11-20 @ 07:35:11
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0