Vet du vad jag säger??

Nej, jag är inte rasist och har egentligen aldrig tänkt och sett "black people" (får man säga så..) som snäppet trögare än vi andra men frågan är om inte jag kommer att ändra inställning inom kort.
Ja, ärligt talat så får dom skylla sig själva.

År efter år har jag sett och hört detta beteende...
När dom pratar med varandra så titt som tätt (ja, ärligt talat mest hela tiden...) så slänger dom in kommentaren  "Do you know what I´m saying".

Givetvis så borde personen som lyssnar fatta för det är engelska som talas och det är inga högteknologiska uttryck eller termer som används.

Så här kan det låta:
Jag gick ner till affären "Do you know what I´m saying".
Där träffade jag din kompis Rocki "Do you know what I´m saying".
Jag såg att hon handlade mjölk, bröd och kondomer "Do you know what I´m saying".

Denna efterkommentar hör jag ofta framför tv´n och till hundra procent har det varit negrer som gjort det.
Aldrig att en vit amerikan säger så eller en svensk.....hur skulle det låta.

Jag vill gå på bio men inte se den där filmen med Julia Roberts "Vet du vad jag säger"

Sluta med detta sjuka beteende NU...
Fattar inte personen så får hon eller han säga till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0