Hjärnan på semester ??

So, nothing new in my brain, or what ??

Tja, mest det vanliga skiten som kliar till runt tinningen och att skriva om samma saker om och om igen roar varken mig eller någon annan.
Ni vet, rutten tv-reklam, dåligt väder, mer och mer politiker som syns och hörs, en massa trams i tidningar och i tv.
Det har alltså varit en månad precis som alla andra.
Vi har sett skiten förr.

Trots detta så är jag här nu, kaffekoppen är fylld och tv´n spelar musik för mig så jag passar på att kortfattat uttrycka mina tankar om månaden som gått.
Ta på er regnhatten för här kommer det att spottas...

Tack och lov att bönderna från Åtvidaberg äntligen fick stryk idag.
Deras nya intresse att göra en massa mål har kostat mig allt för mycket men idag så var det alltså paybacktime.

Såg något om någon som sagt ordet negerboll.
En stor rubrik i tidningen om detta....
Vad är detta för ett jävla töntland vi bor i??
För ett antal år sedan hette en negerboll negerboll och man sa just därför negerboll om negerbollen.
Jävligt konstigt att den saken ska ändras...
Nu är man en äcklig rasist om man säger negerboll.
Rimligt ??
Tror inte det va...
Någonstans på vägen så måste ju någon eller några sett sig själva som en negerboll och plötsligt börja ta åt sig.
Hur sjukt är det ??
Är det verkligen inte den stollen eller alla andra stollar som anser sig vara en negerboll som bestämt sig för att ta åt sig och börja skrika....bara för att vi vill köpa en kaka.
Snacka om att skapa ett problem som inte finns, för det fanns inte...
Det här är trams på den allra högsta nivån.
Tänk om jag plötsligt skulle ta åt mig om någon sa ordet kålrot...
Tänk om jag skulle känna att det där är ju mig dom pratar om.
Då skulle ingen få säga kålrot längre.
Sjukt...

Har ni sett hon i reklamen som har hittat en ny yoghurt ??
Ja, hon som kände sig uppblåst av sin förra yoghurt...
Kanske så skulle hon vara okej att titta på och lyssna på en gång men all reklam snurras om och om igen så att man ganska omedelbart blir illamående och efter ett tag också irriterad.

Nu åker ljudet av när hon kommer...
Ja, jag kan ju ramsan och kan själv skrika den, så slipper hon.

"Jag kände mig uppblåst förut.
Nu känner jag mig bara blåst av att sitta här i tv och berätta om hur mycket små jävla fruktbitar jag trycker i mig"

Ovanlig reklam det där för oftast handlar ju reklamen om medel, piller, krämer som antingen gör oss finare på ytan eller inombords.
Ja, jordens alla bilmärken ska det ju göras reklam för också.
Tydligen det vi behöver.
Något som håller oss smala, att vi luktar gott, inte får påsar under ögonen och att vi har en fin miljövänlig bil.
Livet är fantastiskt...

Jag lovar att jag inte vill vara den där svettiga killen med dom vidriga ögonen i antiperspirantreklamen.
Inte en chans i helvetet att dom säljer mer efter att ha gjort den reklamen...
Vidrigt kan väl inte sälja något vidare...

Läste att det kan bli regn den dagen Victoria ska gifta sig med sin bock.
Ja, rubriken var helt klart utmålad som om det var en nyhet.
Att det regnar och blåser i det här landet vet vi aftonbladet...inget att skapa nyheter om.

Zlatan är det också populärt att skriva om och nu så visar det sig att det finns en människa som visar klara tecken på att vara fylld med mer spån och skit än just Zlatan...
Nä, det trodde vi inte var möjligt.
Intressant att den personen är Zlatans agent...
Hetsar upp sig och börjar skrika bara för att Zlatan får börja på bänken i en match.
Vilken idiot...
David Villa den pärlan sägs vara på väg till Barcelona.
Då säger spånagenten att "välkommen och välkommen att sitta på bänken"
Vilken idiot...
En sån där stolle skulle ha så mycket stryk så att han börjar fatta.
David Villa är klass,världsklass.
Zlatan är gnäll...
Zlatan är kroppsspråk som en bulldog som varken fått kärlek eller mat på sju månader...
Zlatan är en diva med en agent som är precis likadan...
Tvii...

Vädret....ni vet det där som är så varmt och som dödar alla isbjörnar...
Skitsnack är vad det är...
Iskallt jämt.
Big misstake av mig att lägga undan alla hanskar och vantar.
Dom hade jag behövt.
Åtta grader i min damm...
Stackars fiskar.
Kul för dom att simma i varmt vatten i två månader....och sedan sova i kylan hur jäkla länge som helst.

Om det har hänt något kul ??
Jo, lyssnade på Marcus Birro en kväll och det är ta mig fan en upplevelse i välbehag.
Hmmm...mitt soffbord har skaffat en tatuering.

På tal om tatueringar så ska jag yttra mig en del om fotbollspelare....men det får bli en annan dag.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Åsa

Skönt att du ser det positiva i vardagen ;-)

På med hanskarna och bygg dig en snögubbe - och jag hävdar fortfarande Zlatans storhet

2010-05-09 @ 18:56:01
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0