Lördag med musik, fotboll och lite annat...

Schlagerfestivalen intresserar mig inte det lilla minsta....innan den börjar.
Jag menar, det känns som en halv evighet sedan jag fick höra av en tjej att hon skulle rösta på Ola i kval ett.
Jag minns att jag höjde på ögonbrynet och upplyste henne om att det  ar en musiktävling där man röstade på den LÅTEN som var bäst.
Jag sket i både Ola och Anna och lyssnade inte på någon.

Anna har jag hört på senare tid och jag blev inte impad alls.
Alltså bara att le lite smått när jag får klart för mig att hon inte nådde finalen.
Får i samma veva information som att "lägg ner skiten" och "det är den sämsta festivalen någonsin".

Jag bryr mig fortfarande inte mer än bara just det där leendet...

Gläpper lite på tv´n igår och ser att det är schlagerfestival...
Jaja, nog för att det skulle vara dåligt men det kan väl stå på.
Jag ska ju inte följa det utan bara ha det lite i bakgrunden när jag sitter vid datorn.
Så tänkte jag...

Azerbadjan....bra
Spanien....bra
Norge....bra
Moldavien .....bra

Jag höjer volymen...

Serbien kommer....min stol är tom, istället hoppar jag upp och ner på golvet...

Så här fortsätter det...

När programmet sedan är slut så knappar jag in på datorn och lyssnar på programmet igen....och igen....och idag har jag lyssnat om och om igen sedan jag vaknade.

Inte alls min mening att det skule bli så....men så blir det varje år.

Några dagar senare har jag skivan och dundrar den i bilen...

Tänker tillbaka på rubrikerna om att schlagerfestivalen var skit....
Att den skulle läggas ner...

Ska vi lägga ner allt som Sverige inte når framgång i ??

Hörde någon som sa att vi skulle lägga ner VM-slutspelet i fotboll för att Sverige inte var med.
Precis, det är samma sak...
Så jävla dumt.

Jag vill hylla festivalen...
En massa annorlunda låtar från Europas alla knögliga hörn.
Kul....skitkul faktiskt...

Ska jag vara lite kritisk och undrande (och visst tusan ska jag ju vara det) så fattar jag inte alls varför t.ex. en litauisk låt kan innehålla en duo med en person från Grekland och en person från England och låten är skriven av en svensk och en fransman...
Vad gör den låten litauisk ??
Att dom blev tillfrågade och ville ha den !!....eller ??
Konstigt är det...

Det fenomenet hittar vi på annat håll också.
Friidrottare köps över från Kenya till Bahrain och andra arabländer.
Dom får nya skumma namn och kan tävla i OS och sånt.
I en final på OS på långdistans så har vi alltså snart sexton stycken kenyaner....fast dom tävlar för Kenya, Bahrain, Oman, Saudi-arabien, Yemen och Förenade arabemiraten.

I fotboll har det blivit aktuellt i till och med Sverige för våra nya svenskar som det dräller av kan välja att spela i Sveriges landslag eller för landet som dom eller deras föräldrar kommer ifrån.
Dom västindiska öarna och en del länder som hade kolonier långt bort i schottahejti brukar spåra upp någon gammal släkting till någon okej spelare, mest i England eller i Holland och eftersom dom snubbarna inte platsar i England eller Hollands heta landslag så kan dom spela för Bahamas, Nederländska antillerna eller Trinidad&Tobago...

Vart ska det sluta...?

På tal om landslag så spelade Sverige igår mot Bosnien och det var ju kul att se ett leende svenskt landslag utan den där fruktansvärt tråkiga Lagerbäck och den diviga Zlatan.

Alla gånger att det går bättre utan dom...
Glädje betyder mycket...

Har hittat en ny favokanal på tv´n....Comedy channel
Dom visar amerikansk stand up comedy.
Fantastiskt kul.

Igår kväll så skrattade jag nästan ihjäl mig åt en tjock kille på scen.
Han berättade om att han krokodiljägaren som dog gjorde bra tv bara genom att leva sitt liv men inte sjutton lärde man sig hur man skulle vara i naturen precis.

Han härmade honom lysnade när han berättar att han ser en tiger...
Tigern är arg...
Får tigern tag i mig så är jag död.
Jag går dit och petar på den.....

Åhhh....titta, en kobra...
Kobran är arg...
Biter den mig så är jag död.
Jag går dit och lyfter upp den....

Han konstaterar att det skulle bli konstigt om man skickade den där snubben till Irak...

Åhhh....titta, en al-qaidasoldat....
Han är arg...
Skjuter han mig så är jag död.
Jag går dit och petar på honom....

Jag skrattade ihjäl mig....

Dags att sova men det är bäst att jag lägger in en bild här också.
Mina elever i fredags talade om för mig att på sin blogg måste man skriva varje dag  (oopppss) och givetvis läggain bilder till varje inlägg...
Okej då....

 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tjusigt.. sant... Förutom Zlatan där vi har olika åsikter. Men i den här inställning att det är skit för att inte Sverige vinner? OMG.. är det inte människor som röstar? Hur kan vi klaga på det? Det är ju europa som väljer, europa valde Tyskland i år. Kanon. Söt låt. Inte min favorit, men Europas.

SJälv gillade jag Turkiet och Israel. Det senare klingar dock illa efter gårdagen.

2010-06-01 @ 18:59:29
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0