Hammarby

Ni är inte dom första som tar steget ner, tror att vistelsen i den nya serien ska bli ettårig....och misslyckas.
Större delen av fotbollssveriges experter trodde nog samma sak.
Det går inte så bra...

Nu har jag sett Hammarby spela vid ett antal tillfällen och jag tycker mig se ett mönster uppspelas gång efter annan.

Dom där figurerna på läktaren som väl ska kallas supporters låter likadant och lika högt oavsett om laget spelar bra och leder eller är sopkassa och ligger under.
Man hör Hammarbyyy....och man hör gröna och vitaaaa.... men det är inget hjärta och knappt mänskligt alls.
En bandspelare hade fungerat lika bra.

Tränarna Borgqvist och Blomqvist  kliar jag mig också i huvudet över.
Vad säger dom till sina spelare??
Kan dom överhuvudtaget någonting??

När spelare i Hammarby intervjuas så verkar dom inte veta vad laget och dom själva ska göra.
När B och B intervjuas så säger dom bara att dom ska köra på.
Säger dom det till sina spelare så fattar jag varför spelarna inte fattar vad dom ska göra.
Ingen taktik, ingen spelidé och ungefär lika lite hjärta och hjärna som på läktaren.

Att dessa söderbröder inte har alls många duktiga fotbollskonstnärer är ju en annan femma.
Om Hallenius säljs i sommar så gäller det nog att undvika nedflyttning.

Om jag bryr mig??
Inte det minsta.
                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0