Guds sändebud eller rondellhund...

Religion handlar om att tro och många miljarder människor här på planeten gör just det.
Fine...
Jag gör det som bekant inte, inte alls faktiskt.

Vad är det egentligen jag ska tro??
Att det någon gång funnits tre snubbar vid namn Jesus, Muhammed och Siddharta Gautama som traskat omkring här på jorden??
Visst, såklart köper jag det.
Att dessa tre fått något sorts röst hörd inne i sina huvuden om att det är dom som ska övertyga/leda/intala oss andra stackars vilsna människor??
Jodå, säkert....men hur många av oss människor har inte fått någon sjuk idé i sitt huvud och speciellt dom som kör hårt med droger....och låt oss gissa att det var en och annan på den tiden som tuggade blad mest hela dagarna....och att vi nu kallar dessa blad för droger.
Låt oss också inse att dessa inte var dom mest lyckliga människor som någonsin levt och att olyckliga människor lätt vill ändra sina liv och ändra det mesta.
Om jag verkligen tror att en högre makt viskade i deras öra??
I helvete heller...

En högre makt finns endast i huvudet på dom som verkligen vill att det ska finnas en högre makt.
Det är ett val man gör och det är väl det som är grejen med att tro.
Varför gör då miljarder av människor detta val att tro, att intala sig själv att så är det nog??
Rädsla skulle jag säga utan att blinka.
Människor vill känna sig sedda och omhändertagna och framför allt som vill dom inte tänka tanken att deras liv slutar ett antal meter under jorden...
Vi gör valet för att intala oss själva att det tar inte slut när vi dör.
Vi vet att vi ska dö och vi gillar inte den tanken....alltså går vi omkring här på jorden i typ 80 år och intala oss saker för att ens orka leva...och orka dö.
Jag garanterar att kor inte vet att dom ska dö, inte funderar på det och inte intalar sig själva en massa skit.
Dom har inte förmågan och jag kan bara säga grattis.

Den förmågan, att intala oss saker hade vi klarat oss utan vill jag lova.

Visst, alla ni som tror att ni lever vidare efter döden, tro det men glöm inte bort att leva i det här livet för annars så blir ni nog jäkligt besvikna....eller, det hinner ni ju inte bli...
Att tro är en sak men att leva hela sitt liv efter en bok som skrevs för tusentals år sedan är sjukt.
Gör man det sjuka valet så får man ta en del skit, så är det bara.
Går jag till jobbet med peruk och en gul klänning så får jag ta det.
Jag vet att jag skulle få många människor att le om jag gjorde det och skulle på det sättet bjuda på mig själv för något positivt.
Det borde ni religiösa puckon också göra...

Att Lars Vilks retar islamisterna tycker jag är helt okej....det får ni ta.

Nu senast var det liv för att profeten Muhammed avbildades med sin fru i form av ett barn.
Då blir jag riktigt irriterad....
Ja, inte att han avbildades så utan att folk reagerar starkt på det.
Muhammed hade under sitt liv elva fruar....en gifte han med när hon var sex år, men han var gentleman nog att inte pilla på henne förrän hon var nio...
HALLÅ....
Tål ni inte fakta så leta upp en annan religion som inte diggar barnäktenskap....och sluta gnäll på dom som berättar sanningen för helvete.
Vad jag har hört så gifter sig fortfarande gamla skäggiga gubbar med barn i vissa länder.
Såklart att dom gör det...
Såklart att dom gör som Muhammed, profeten, guds sändebud.

Den som tycker att det beteendet är okej kan räcka upp sin hand nu...
Jag tycker inte det är något att följa och därför tycker jag att Muhammed liknar en rondellhund eller ännu hellre en rondellgris mycket mer än en profet...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0