Gud finns....:-)

Det har tagit mig ett antal dagar för att riktigt inse detta som jag tidigare ansett så sjukt och inihelvete påhittat.

I lördags kväll fick jag dock ett sånt starkt tecken på att den klaraste av rättvisor inträffar och det känns fantastiskt.

Zlat (f)an spelade ett antal år i Inters svart/blå-randiga dress men ansåg till slut att han behövde tio stabilare kamrater (nja, snubbar med samma tröjor som anföll åt samma håll i alla fall) för att kunna vinna Champions League....
Att då byta till Barcelona som redan var bäst var ju då ett smart drag.
Ett dock ganska töntigt och billigt drag då ju Barcelona vunnit utan honom...måste ju vara en större bedrift att själv prestera så bra i en annan klubb så att den vinner...

well, well....

I semifinal så får då hans gamla lag Inter möta hans nya lag Barcelona och att då Inter slår ut Barcelona måste ju vara ett sånt nederlag för äcklet...
Inter vinner även finalen i lördags kväll och historien blir fulländad.

Zlatan byter lag för att vinna Champions League...
men Barcelona vinner inte....
utan det gör laget som han lämnar före denna säsong.

Inter är alltså bättre utan honom...
Barcelona är bättre utan honom...
och lita på att världen skulle vara bättre utan honom också.

Om jag inte på något sätt lider med honom och unnar honom en framgång.
Nixum, divor som tror och uttrycker att dom är något kan gott ta skiten och knäppen på näsan.

Grattis Inter till titeln och till en tillvaro med så mycket harmoni och glädje än med jättetönten i laget.

Att det finns folk som tycker om honom är för mig en gåta:
Hallå ni, har ni sett det nya uttalandet han har gjort angående landslagspel???
"Det skulle behövas elva Zlatan för att vinna EM.....eller var det för att gå till EM-slutspelet"
Ännu ett tydligt tecken på att han anser att han själv är världsbäst och alla andra är kassa.
Hur i helvete kan man tycka om en sån idiot?????


Kommentarer
Postat av: Helena J

Jag är inte lika förtjust i fotboll som du :) Men sov så gott. Kram H

2010-05-28 @ 22:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0