Politik

Nej, jag har aldrig fattat detta fenomen...
Politiker verkar tro att dom är det mest smarta, mest duktiga och så ini helvete bäst på alla sätt.
Skämtar dom eller ??

En sån här dag efter att ha läst aftonbladet på nätet så kliar jag mig extra i huvudet och blir rent ut sagt förbannad.
Vad är det frågan om ??
Vad går politik ut på egentligen ??
Att kunna snacka eller ??
Att se mest "lagom ut" i sin nya skjorta ??

I tidningen stod det att Reinfeldt vunnit gårdagens snack mot Mona...
Vem bryr sig ??
Att kunna snacka mest skit om sin motståndare och dess åsikter BORDE inte vara politik i alla fall.

I över ett år nu har vi hört partiledarna fokusera att dom ska vinna valet i höst.
Det borde inte vara deras fokus.
Ni ska leda det här landet på ett bra sätt.
DET ska vara ert fokus.
Har ni ett bra sätt att leda det här landet så kommer ni antagligen att vinna det där valet.
Bra politik först....vinn sen.

För någon vecka sedan så fick vi veta att det var någon politiker som använde kostym och på det sättet såg stel och överklassaktig ut.
Den bilden ville Reinfeldt få bort...
Han ville att dom skulle se mer vardagliga ut.
Jag minns fortfarande hans rutiga skjortor från förra valet och jag är övertygad om att det var dom som gjorde att dom vann valet.
Dom var jättefina, men dom ska fan inte vinna något val.

Så slopa skjortorn och skitsnacket face to face....och enbart sikta in er på vad ni vill göra för oss, för Sverige.

Jo, en sak till....som jag inte fattar.
En människa måste ju tycka om en himla massa saker.
Inte kan det väl vara möjligt att en som röstar på moderaterna tycker precis som moderaterna i allt ??
Inte är det väl möjligt att Reinfeldt och Calle Bildt tycker precis likadant i alla frågor ??
Kan ju såklart inte vara möjligt...
En vanlig arbetare måste ju tycka att moderaterna har en bra åsikt om det, socialdemokraterna har en bra åsikt om det och något annat parti har också något bra.

Förresten så kan man ju omöjligt veta vad dom där politikerna tycker imorgon.
Hux flux så är det någon av dom som vaknar upp och har en idé...
Jag har också ideér men jag vill inte bli politiker ändå...
Måste vara nästan lika vidrigt som att jobba som polis eller värst av allt, på arbetsförmedlingen.
Dom sistnämda måste för övrigt vara lika korkade som politikerna.

Peace, love and understanding...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0