OS är slut

OS är över för den här gången och visst kan vi väl skriva ner några ord om showen i alla fall.

Jag kan konstatera ett antal saker nu i efterhand.

* Jag måste på direkten vänja mig av med att gå och lägga mig klockan 04:23...typ.
* Jag har känt mig mer positivt svensk än på väldigt många år.
* Jag känner större lycka och harmoni med radiosporten än tv-sporten....men kom på att det gick att titta på tv´n utan ljud och samtidigt ha på radion.
* Fantastiskt vilken glädje man kan känna av att se andra människor bli så lyckliga, lättade och fantastiskt glada.
* Att detta norge-hat som målas upp i våra tidningar är avskyvärt och töntigt, enbart.
* Att curlingfinalen för damer var helt otrolig, med ett slut som saknar ord...
* Att man antagligen inte alls fattar hur stor den där hockeyfinalen mellan USA och Canada egentligen var för Canadensarna....och hur nervösa dom måste ha varit på slutet med en 2-1 ledning...som blev 2-2 med tjugo sekunder kvar att spela....för att sen uppleva sanslös lycka med ett avgörande i sudden ....av deras stora stjärna Crosby.
* Att Anja måste ha blivit tråkigare vid intervjumikrofonen än förr...
* Att skidskyttet fortfarande är roligast men knappast för Helena och Ole Einar som många trodde skulle dominera.
* På tal om skidskyttet så såg jag Andreas Birnbacher i stafetten för Tyskland skjuta den sämsta serien någonsin.... http://svtplay.se/v/1908181/skidskytte/stafett_-_herrar  ....hela loppet där men titta från 38:34 och tjogo sekunder framåt...
* Att Anna Haags uttalande om att man måste vara dum i huvudet om man inte var nöjd med ett silver i sprintstafetten....konstigt eftersom svenskorna faktiskt stod i 1,65 i odds på att vinna loppet och alltså var ganska så stora favoriter.
* Att Mattias Nilssons uttalande efter skidskyttestafetten att det spelade ingen roll att han sköt en massa bom och till och med fick en straffrunda för  Sverige skulle inte klara av att ta medalj ändå.
Det skulle dom visst och skit samma förresten, det är inte dom orden han ska säga efter loppet ändå.

* Att det bara är 1438 dagar kvar till invigningen till nästa OS i Sochi, Ryssland...
* Att klockan nu är 03:09 på natten vilket innebär att jag tydligen misslyckats med att återställa mig till en okej dygnsrytm...
God natt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den här traditionella svenska attityden att silver är ok är ju dock på väg att ruckas. Det finns ju en del vinnarskallar just nu som jag blir genuint glad att se (Hellner, Olsson, Ferry, Peter Forsberg)



Men jag har hållt mig utanför OS.bubblan, väntar andaktningsfullt till fotbollsVM

2010-03-02 @ 07:30:05
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0