Intervjuer...

Undrar om det är bara jag som lagt märke till detta fenomen...

Första gången jag tänkte på det var 1999 då den norske anfallaren John Carew intervjuades.
Minns att det var i en studio och han fick svara på frågor i säkert nästan en halvtimme.

På nästan alla frågor så svarar John...

-Nae...

Han började alltså svaret med att säga nae och sedan fortsatte han med det han ville säga.
Konstigt ändå...

Hade programledaren frågat John om han någonsin mördat någon eller om han just tog programledarens kaffekopp istället för sin egen så kan jag fatta att han börjar svaret med nae...men det gjorde han såklart inte.

Att man trött efter en förlustmatch får en mic nedstucken under näsan och en dum fråga emot sig så kan jag också fatta att det kommer ett litet .....nae...

Det här  var som sagt i en studio där John var klädd i vanliga kläder och eftersom han hade gjort succe i Vålerenga eller om det var efter övergången till Rosenborg så var det trevliga och positiva frågor han fick.

Jag gillar John skarpt både efter hans tid i Rosenborg och senare i Valencia så jag har gärna lyssnat på honom när jag kunnat och han fortsätter med att svara på precis samma sätt.

Nu är det så att han långt ifrån är ensam om att göra så här.
Ofta hör man idrottsstjärnor bete sig på samma sätt.

Senast nu i OS så hörde man en viss Anja Pärsson svara på precis samma ....nae-sätt och det var inte första gången hon gjorde så.

Anja, hur är det möjligt att komma tillbaka efter vurpan och ta medalj en dag senare ?
-Nae....

Konstigt, inte sant ??

Som sagt, är det bara jag som upptäckt detta ??

En annan sak...sluta med att intervjua folk ur kungafamiljen...
Vi vet ju ändå precis vad dom kommer att säga.
Dom måste ju svara på ett visst sätt.

Vad tycker kungen om det här loppet ??
-Dom är ...ehhh... så duktiga.
Dom...ehhh... kämpar.
Drottningen...ehhh... och jag ...ehhh... har pratat... ehhh... med dom.

Meningslöst, stelt som en vante som legat ute under snön en hel vinter och så trååååkigt....och han minikungen är precis likadan...:-)


Bilder??
Ja, det är alltid trevligt..
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0