Inte helt frisk...

Har funderat på en sak...
Japp, igen...

Inget trams denna gång vilket innebär att varken Linda Rosing, Fadde eller något annat blåbär i blåbärskogen kommer att dyka upp i texten...ooopss.

Om jag numera ska traska uppför en trappa, bära något tungt eller på något annat vis anstränga mig själv lite sådär mer än vanligt så kommer jag på mig själv med att tänka...

"Ojj, vad det där var jobbigt...
Oväntat jobbigt...
Jag är nog inte helt frisk..."

Det funkar absolut att tänka så någon gång ibland för näsan rinner ju ibland så här års och OS-sändningar gjorde så att man inte fick sova....men nu känner jag att jag tänker den där tanken alldeles för ofta.

Sanningen är då att jag mer eller mindra aldrig är helt frisk eller så får jag helt enkelt inse att jag måste sluta upp att säga sådär och istället säga..
-Jag är inte helt ung...

Ahhhhhhhh.....det kan väl inte vara möjligt????

Jag har inga problem med att bli äldre sålänge jag kan kasta mig i snödriver och slå några kullerbyttor innan jag ställer mig på huvud eller klättra i träd på ett avancerat sätt...
Dom sakerna kommer jag inte att sluta med...never...

Om någon gamling känner igen sig så berätta för den här gamla mannen tack...host host..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0