Att nysa

Inte sjutton är ju jag ovanlig som nyser då och då...
Det sysslar vi med allesamman...

Det eventuellt konstiga med mig är att jag nyser inte bara när jag är förkyld, stoppat ner näsan i pepparburken eller trycker upp mjöl i hela näsan....vill tillägga att dom sista två sakerna gör jag sällan.

Jag har tidigare märkt att jag nyser så fort jag stoppat en stark Fishermans friend-halstablett i munnen och det är märkligt nog tycker jag.
Ett Stimorol-tuggummi reagerar jag på samma sätt på har jag nu märkt....jag hinner tugga till på det och sen är det kört.
Starka grejer båda två men jag stoppar sakerna i munnen och inte i näsan.

Det senaste nysningsobjektet jag upptäckt är drycken Baileys..????
Det händer inte varje gång jag tar en sipp men allt för ofta för att det skulle vara en tillfällighet.

Är det nu bara jag som har dessa symptom ??
Är jag konstig helt enkelt ??

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0