Snö och kyla

Det bara fortsätter och fortsätter att vara vinter...
Snacka om vinter förresten...
Eftersom vi vet hur mycket tjat det blir om det är varmt på vintrarna så är väl alla nöjda nu då...
Att ett antal varje dag dör i trafiken accepterar vi tydligen.

Om jag är nöjd ??
Nae, som vanligt inte...

Kyla är väl inget kul.
Snöiga och isiga vägar vilket gör att man knappt kan köra och absolut inte parkera är väl inget bra.

Att det är snö på våra gräsmattor stör mig såklart inte.
Sanningen är att till och med jag kan se positiva saker med den här kylan och snön.
Det är ändå lite charmigt att det verkligen sprakar om snön när man går på den vid -14.
Eftersom jag jobbar i barnens värld så inser jag vilken hit detta är....att barnen kan leka i snön och ha hur kul som helst....dom blir inte ens blöta...
Joo, jag leker också...:-)

Eftersom jag alltid ligger steget före...så funderar jag lite smått på redan nu hur det blir när plusgraderna senare dyker upp och all denna snö och is ska smälta...
Fattar ni vilken sörja ??

Snön kan jag ta men den sörjan vill jag inte uppleva...

Önskar att jag hade några pengar så att jag kunde byta sörjan mot sanden någon gång i mars...

 


Jaa, vilket skulle vi föredra ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0