ReKlAm

Är det verkligen bara jag som stör mig något så jävligt på reklam i radio och tv ???
Reklam i tv på bästa sändningstid måste ju kosta hur mycket som helst.
Sisodär hälften av reklamen i tv upplever jag som sån pest att jag aldrig skulle gynna dom jävlarna på dessa företag...
Kan ju inte riktigt vara poängen att reta upp kunder så att dom aldrig mer kommer och köper deras varor.

Radiokanaler med reklam lyssnar jag såklart inte på men ibland tvingas jag höra skiten ändå.
På gymmet på badhuset kör dom oftast reklamradio...
Så idiotiskt...
Förra veckan så hörde jag där en riktigt töntdålig reklam för Zeta som ju gör olivolja och sånt.
Jag brukade nog oftast köpa deras olja...
Brukade.....nu är det slut med den saken.

Tv-4 sport går ofta här och visst körs det reklam där.
Superdålig...

En kärring som upplyser om vad man ska handla på apoteket om man har munsår och all annan jävla värk.
Idioten säger hej då till att sluta av med...
Tanken är väl att hon ska vara snäll och mysig men det är hon inte i  mina öron.
Jag är en snäll människa men vore hon här och sa sitt hej då så skulle jag klippa till henne så satans hårt...

Den här figuren från Skärgårdsdoktorn går och pratar om pension...
Andra kändisar gör det också.
Dom jävlarna har väl redan tjänat så mycket pengar så att dom inte behöver bry sig om någon pension.
Varför ska dom berätta för oss vad vi ska göra med våra futtiga kronor.
Hur mycket ska inte dom ha betalt som reklampelare förresten och hur mycket ska detta pensionsbolag slänga ut i reklamtid ??
Om jag skulle sätta in pengar där så skulle mina pengar kastas bort i en bild där skärgårdsdoktorn pratar i en och en halv sekund.
Glöm att jag gör det...

Troligen så är det bara jag som stör mig på detta och som genom åren samlat en liten hög med varor och företag på min hatlista som jag aldrig kommer att ge en krona.

Detta fenomen gäller också när det är reklam för tv-program som kommer.
Att visa en scen på en Krister Henriksson som står bredvid en tjej och skriker allt vad han orkar i hennes ansikte lockar inte mig kan jag säga...

När jag tredje gången ser detta klipp så har herr Henriksson inte många plus kvar hos mig utan han skulle antagligen få lika mycket stryk som kärringen på apoteket om han vore här.
Jag gillar inte människor som skriker åt andra Krister...

Känner att vi kommer tillbaka till det här ämnet någon annan dag....natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0