ljusblo läser tidningen...

Vet inte om jag är en ovanligt gnällig person...nae, tror mest att jag är mer vaken och ställer krav på saker och på människor.
Jag reagerar starkt på många saker när jag läser och häpnar...

Att det är kris och sorg i Haiti just nu tycker även jag men en fet rubrik i tidningen som säger "Sverige kan hjälpa" gör mig mest trött.
För det första så är aftonbladets reportrar och fotograf för länge sedan på plats men dom hjälper såklart ingen alls utan tar bara en massa foton från krisen med skadade barn och mängder av döda människor.
Skicka en doktor istället aftonbladet...

För det andra så känns det konstigt att lilla Sverige med sina få invånare och utan både oljekällor och pengar på banken ska rädda alla dessa människor i alla dessa länder...hela tiden.
Att detta är en akut kris fattar jag men ärligt talat så inträffar det såna här saker ett antal gånger varje år.
Sverige med sin feta jultomte ska ju i och för sig hjälpa alla i afrika också och dom behöver hjälp med det mesta typ dygnet runt...

Undrar vad alla gamla som slitit och släpat för det här landet i alla år tycker om att dom får det sämre och sämre ju äldre dom blir....samtidigt som vi ger bort miljarder efter miljarder till andra länders människor....

Jag läser vidare...

Tiger Woods har anlänt till sexklinik där han får vård....där kan han stanna..:-)

Alla vill läsa om Kenzas Thailandsemester....ehhh, nae, inte alls faktiskt.
Misstänker att hon skriver samma tramsgrejer i Thailand som i Sverige....otroligt att någon alls läser...

Kändisar avslöjat hur det gick till när dom blev av med oskulden...
Vem i helvete är intresserad att veta????VEM...är vi helt efterblivna i det här landet??
Hur dumma är kändisarna som berättar....varför berätta en sån sak för en tidning....många år efteråt.

Let´s dance har börjat (nix, jag tittar inte...)
Att min idol Marcus Birro väljer detta tramset istället för att prata och underhälla i Karlavagnen på fredagar är både sorgligt och sjukt...
Jag tycker att hela grejen är tramsig...juryn som sitter där och visar sina skyltar, programledarna som pratar och pratar och försöker både vara gulliga och roliga....och vad är det för folk som är med..??
Ser här i tidningen någon som heter Rabih Jaber (ser bekant ut) som sitter och sitter och nästan gråter för att juryn är så hård...
Tönt känner jag samtidigt som jag kommer på vem den fan är....varför ska en sån tönt fortsätta att vara med på tv när han visat klart att han inte kan sjunga...idioten kan ju inte ens prata.

Conan O´brian ska sluta med sin talkshow....konstigt att han ens fick börja känner jag.
Varför någon jultomte (eller dumskalle) nu ger honom 210 miljoner för att sluta förstår jag inte.
Spara pengarna....det räcker väl att säga hej då...

Sen är det sisodär åtta artiklar om människor som utnyttjat barn sexuellt på ena eller tredje sättet men det kan vi ta upp i ett eget inlägg...

Ska vi tycka synd om Therese som lekt på facebook...??
Hon har gått med i olika grupper som man ju gör på facebook (why??) och nu har hennes grupp ändrat namn till "vi som har sexfanasier om våra barn".
Vi fattar att inte artonåriga Therese har det om sin dotter på fem månader och skulle hon ha det så skulle hon nog hålla käften....men vad jobbigt för Therese att hennes 68 vänner på facebook kanske tror att hon har den tanken.
Gå inte med i så mycket grupper är mitt råd...
Såg att en annan grupp som från början hette "Tjejerna mot killarna, först till 100 000 användare" också hade bytt namn till något hemskt...men kan någon normalt funtad vuxen person berätta varför man ska gå med i en sån grupp...
Är man vuxen så gör man inte det...är man nio och ett halvt så kanske man gör det...om man inte har några kompisar.

Ljusblo stänger tidningen för den här gången...äcklad och trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0