Knepigt att göra barn nöjda...

Händelse hämtad från badhusets duschrum:

In kommer en rakryggad, modig och glad kille på typ 3 år...
Vi kan kalla honom Johan...
Han var en typisk Johan och hade han varit född för 30 år sedan så hade han hetat Johan...
Jag är medveten om att treåringar ny för tiden inte alls heter Johan.
Han hette alltså något annat men vi kallar honom Johan ändå...

Johan: Det är här man ska duscha...
Pappa, tre meter bakom och kommer och trycker igång duschen.
Johan sätter tveksamt in högerfoten...
Johan: Det är för kallt...
Pappan rädd för att bli blöt vrider på kranen....och blir blöt.
Johan provar igen...
Johan: Det är för varmt...
Ny vridning och nytt test.
Johan: Det är för varmt...
Pappa blir blötare och blötare och tappar tålamodet mer och mer...
Johan som när han kom in varit så stabil....låter och ser inte alls så stabil ut längre...
Nytt test...
Johan: Det är för...blött...


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja det är svårt att göra barn nöjda :) Det ingår... Är du en nattuggla?

/ helena

2010-01-23 @ 17:55:20
Postat av: ljusblo svarar

Ja Helena...eftersom jag sorgligt nog bor ensam så har jag ingen längtan till kudden...

Visst älskar jag att sova men jag gillar att sitta uppe sent också och det är då jag är som piggast.

2010-01-23 @ 23:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0