Fotboll minsann...

Första gången som jag pratar fotboll här på bloggen och det kan väl vara på tiden.
Linda Rosing har säkert varit med femton gånger här och ärligt talat så är jag bra mycket mer intresserad av fotboll än av Linda...

Jag ser verkligen en hel del fotboll på tv nu ....eller den är i alla fall på och jag är i närheten...

I den engelska ligan så har jag i flera veckor känt att Arsenal är laget som spelar den bästa fotbollen.
Till skillnad från alla andra lag så har dom fattat att spelare måste röra på sig för att ett anfallspel ska kunna fungera på ett bra sätt.
Liverpool är ett dåligt lag med mindre bra spelare som absolut inte har fattat att dom måste röra på sig.
Alla står och tittar på den stackarn som har bollen och ingen vågar någonting.
Skandal...

By the way....att Jamie Carragher fortfarande platsar i ett PL-lag är skrämmande...
Att Jamie någonsin platsat i Liverpool är för övrigt en gåta bara det.

Om Wigan klarar sig kvar så blir jag chockad...
Konstiga spelare och en manager som jag inte kan tro stenhårt på heller.
Denne Thomas verkar totalt dum i huvudet och att han inte får lämna klubben på studs fattar jag inte...

Sunderland släppte in sju bollar i helgen och visst tusan så kunde det ha varit det dubbla.
Har det laget verkligen inte bättre spelare så ligger dom också snart pyrt till.

Känns för övrigt att PL innehåller mer skitlag än någonsin vilket är konstigt tycker jag.
Stoke ligger på övre halvan och hur är det möjligt med Higgingbottham och Delap i startuppställningen.
Trodde dom grabbarna varvade ner på bänken i Colchester eller något sånt...

Aston Villa får nog ta och träna skärpa och taktik i sitt anfallspel om dom ska komma topp 5...eller 8.
Man kan lätt tro att dom tror att dom får poäng om dom har bollen extremt nära hörnflaggorna...
Grabbar, det är i golf man ska placera bollen nära flaggan....

I serien under såg jag tidigare i kväll match mellan Newcastle och WBA.
Måste ha varit många år sedan jag såg en match från den serien så koll har jag inte men jag har svårt att tro att det kan finnas bättre lag i den serien.
Nottingham är bra nu men jag tror att kvällens båda lag dyker upp i PL senare i vår.

Mitt kära Coventry måste få igenom att matcher bara spelas 2x40 minuter...
Vi släpper ALLTID in mål på övertid i första halvlek och på övertid i andra halvlek...
Halvjobbigt läge kan man säga...

I spanien så gillar jag Valencia skarpt.
Villa, Silva, Banega, Mista och Joaqim har sån satans speed och rörlighet i anfallspelet så hälften skulle antagligen vara nog.
Dom gjorde fyra i helgen men kunde lätt ha gjort tio...
Fantastiskt kul att se dom och faktiskt värt entrépengarna bara att titta på managern i Valencia...
Han står inte still en sekund...    
                                                                            
Barcelona har en del bra spelare dom också...
Xavi och Iniesta är bra och Pedro på topp övertygar mer och mer....och Messi är helt klart den bästa i världen....
Jag är dock inte imponerad alls av dom övriga.

Antagligen räcker laget ändå att vinna ligan när Real har ett så pass ojämnt lag också.
Att en spelare som Lass Diarra har spelat 13 matcher i år säger ganska mycket.
Han är inte bra...

Hörrni, det var kul att prata fotboll med er....det måste vi göra om snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0