Fel fot...

Ständigt hör vi detta och eftersom vi gjort det så länge man kan minnas så reagerar vi inte...
Konstigt ändå.
Detta handlar såklart om fotbollspelare...
Ärligt talat så tycker jag att det är riktigt botten och svårt att fatta egentligen att fotbollspelare som tjänar den ändå skapliga summan av en miljon i veckan eller så accepteras att vara fullständigt enbenta.
Att dom högerfotade inte kan slå ett inlägg med vänster fot om det blir ett sånt läge eller att dom inte träffar mål från fem meter....i vissa fall knappt ens bollen...

Dom tränar dagligen och har antagligen gjort det sedan dom var småpojkar.
Obegripligt att man inte anser det så pass viktigt att kunna använda sina båda fötter att man tränar på det.
Sanningen måste ju vara att dom fullständigt skiter i det för så svårt kan det inte vara.
Jag spelade fotboll på extremt låg nivå från det att jag var sju till det att jag var tjugo....och en del av dom åren var jag målvakt men jag anser att jag skjuter, passar och slår inlägg klart bra med vänster fot.

Jag är medveten om att vissa, några få klarar detta och kan få kalla sig tvåbenta men efetrsom jag anser att detta är givet att kunna så hyllar jag inte dom utan skyllar på dom som inte kan.

Det är svagt...träna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0