Stora saker

Saker blir större...
Då menar jag inte amerikanernas magar och kraften i naturkatastrofer utan mer på saker vi köper hem som tidigare var små men som nu ska vara så stora.

TV-apparater tänker ni och den är såklart given....tunn som tusan men stor som en hel vägg gärna.
För övrigt så förstår jag inte riktigt vad det spelar för roll om den är 1 cm. tjock eller om den är 6 cm. tjock.
Inte riktigt något man har i bakfickan ändå....

Några andra exempel på saker som "blivit" stora...

* Väggklocka....har själv köpt några stycken och jag tycker att dom är båda praktiska och fräcka.
Klockan har en diameter på en meter...
Måste förresten köpa en till....till mig själv.

* Termometer....jag har en sittande utanför min ytterdörr på landet.
Den är säkert en halvmeter lång.
Hittar ingen bild på den men ska såklart ta en bild på den nästa gång jag ser den.

* Tavlor.... jodå, dom har säkert blivit större men nu mera så kan man få sin semesterbild som tapet eller som kakel och blir då såklart väldigt stor.



* Krukväxter....förr i tiden så stod dom i fönstren men så en dag så skulle dom vara på golvet i jättekrukor...
Helst så ska palmerna och allt annat grönt räcka ända upp till taket.


Det finns säkert en massa mer stora saker som ni kan komma på...
Frågan är vad som kommer att bli större i år, nästa år, i framtiden ??

Ljusblo gissar...

* Jordglober som börjar bli populära igen kan väl komma i tvåmeter i diameter variant.
Inga problem att ha en sån uppe i hörnet på rummet framför allt inte där vi numera har en takhöjd på fyra-fem meter...

* Vaser och fat är redan på väg att bli större men jag tror att dom blir ännu större....

* Eftersom vi äter mer och mer så borde våra kylskåp snart bli större.
Måste dom verkligen bara göras i just den storleken ??

* Våra matvaror blir säkert större också...
Åtminstånde dom onyttiga sakerna som chokladkakorna, läskflaskorna och chipspåsarna...
Jo, jag vet att dom redan blivit större och större...

Till och med våra friggebodar har växt....nu femton kvadrat istället för tio men det är ju inte så konstigt när våra hus har blivit större, vi har blivit större...ja, ta bara kvinnorna som nu för tiden skaffar både större bröst och större läppar. Männen bli större tack vare dom större chipspåsarna, dom större sofforna och dom större tv-apparaterna...

Fönstren och garderoberna har också blivit större, liksom badkaren...
Jaa, typ allt alltså....ja, förutom mobiltelefonerna, dagstidningarna, högtalarna och som sagt tjockleken på våra tv-apparater och dataskärmar...

Har jag glömt något ...eller har jag helt fel i detta...??

Skriv för tusan...om inte annat bara för att säga hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0