Hellner och Olsson= guld och brons

”Elofsson gråter, Bo-A-Orm gråter, Blomquist gråter, jag gråter, ni gråter, alla gråter..." 

Ser ni...
Journalisten på aftonbladet känner precis som jag om den där ormen...

Jag bara måste klippa in mitt gamla inlägg om boaormen men först kanske jag ska berätta att detta handlar om att Sverige just tagit guld och brons för herrar på tremilen borta i OS i ett fantastiskt spännande lopp.

Grattis Marcus...
Grattis Johan...
Grattis Sverige...

Här kommer då inlägget och jag tar med hela men målar delen med ormen lite mörkare..:-)

Funkar inte liksom...

Jag läste i en annan blogg idag...han hade sett Lasse Brandeby eller ska vi kalla honom Kurt Olsson så att vi vet vem vi snackar om...som något helt annat än den yrboll den mannen är...det vet vi ju...det är ju fakta.
Nu hade han tydligen dykt upp som en seriös polis i någon film eller serie och att det inte funkar fattar ju jag alla dar i veckan utan att ens ha sett det.
Jag såg en glimt av Kurt Olsson igår när han intervjuar Patrik Sjöberg....ni vet, om hur brett Patrik har hoppat och vilket som är det lägsta han har hoppat...
Det är så vi minns honom...
Det är så han är...
Det är så han alltid kommer att vara...inte polis
PUNKT

Jag kom då på att jag har stora problem med en annan som nu för tiden kallar sig polis.
Vem försöker han att lura.
Peter Haber är och förblir Sunes pappa för mig.
Sunes pappa är en klantig yr-i-mössan pappa med en mesig röst som passar just den där yr-i-mössan pappan.
Polis...???
Skulle inte tro det.
Inga Beck-filmer för mig tack...det funkar liksom inte.
PUNKT

Jag kan lätt undvika Kurt-polis och Sunes pappa-polis eftersom det knappast finns någon människa som är mindre intresserad av filmer än lilla jag.
Något jag däremot gillar är sport.
Där dyker problemet upp.
Främst gäller detta på längdskidor och friidrott vad jag nu kan minnas.
Längdskidor och friidrott är kul.
Inte var det igår och knappast inte heller på dom senaste 20 åren så har jag sett på Lilla Sportspegeln men att jag har sett det vet jag och att det har satt djupa spår vet jag och dom kommer alltså fram än i dag....speciellt då det är längdskidor eller friidrott på tv.
Lilla Sportspegeln innehöll (i alla fall då) en tecknad  serie där en boaorm var med (som någon form av kommentator om jag inte minns fel).
Boaormen hette Bo A. Orm och hade en röst som var både dum, töntig och ytterst irriterande.
Jacob Hård heter mannen bakom den rösten.
Jacob Hård har en röst på den absoluta gränsen till dum, töntig och ytterst irriterande.
Mitt problem ligger i att jag hör Bo A. Orm när jag ser på längdskidor och friidrott.
Ytterst irriterande...
 
Nej du Jacob, där borde du ha tänkt efter en extra gång innan du lånade ut din röst till den där ormen.
Men...du gjorde ditt val och valde ormen.
Just där borde det ha tagit slut på kommenterandet.
Ingen mer längdskidor för Jacob.
Ingen mer friidrott för Jacob.
Jacob vill vara Bo A. Orm....
PUNKT....TÖNT....PUNKT

/jumping all over the world....yeahhhh....finns det mer kaffe förresten??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0