Domare

Kanske lätt för mig att sitta tillbakalutad med en mugg....ja, okej...en hink med popcorn i knät och med en puls på strax över 45 och se på detta.

En domare har aldrig varit min bästis men tänker jag efter så är dom väl rätt fantastiska ändå.

Fotbollspelare är jag som bekant inte alltid imponerad av och nu måste jag ta upp vad som är deras fokus under en match.

Ni fotbollspelare är på plan för att göra ert bästa för ert lag..
Ni ska springa, markera, passa, skjuta och nicka.
Ni ska göra allt för era lagkamrater..och ni ska göra allt för att era motståndare ska misslyckas med sitt spel på alla sätt.

Ni ska inte dömma matchen...
Det gör domaren...
Han är bara där för den saken skull...
Det är hans enda uppgift...

Varför står det åtta uppumpade, stirrande, skrikande mongon runt domaren när han har tagit ett beslut ??
Hjälper det ??
Har en domare någonsin ändrat sitt beslut ??

På fråga B och C så svarar jag NEJ..!!!
På A har jag ingen aning...

Spela eran jäkla boll och koncentrera er på det...
Domaren fixar det....han ser, avgör, tycker och bestämmer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0