Årets person

Konstigt att det ens ska utses någon årets person men nu har det skett och då får vi väl applådera då, eller ta en stor bit tårta eller vad vet jag.
Årets person blev en snubbe vid namn Mark Zuckerberg.
Har aldrig hört namnet förut men fattar nu att han är skaparen av facebook.
Att han gjorde det för ett antal år sedan spelar tydligen ingen roll.
Det jäkla pinsamma med saken och helt den enda anledningen till att jag skriver och tycker till om detta är den i alla fall för mig den sjuka motiveringen.
Motiveringen låter:

"Han har förändrat sättet vi lever våra liv på."

Ja visst, är det inte fantastiskt??
NO.....NO, NO, NO...

Vi ska alltså gilla läget att vi nu ska odla våra grönsaker, anställa folk i vårt café och mata våra djur PÅ LÅTSAS...
Vi ska leva våra liv framför en jäkla skärm i en låtsasvärld.

Varför man ska "gilla" och kommentera om en snubbe man gick i högstadiet med "ser på en film och dippar chips" på en lördagskväll kan jag inte fatta...

Jag är alldeles hundra på att facebook kommer innebära så in i helvete med krossade förhållanden efter att någon halvolycklig jäkel (typ alla alltså...) råkar hitta sin hjärtevän från gymnasiet, faller pladask in i minnet om hur ung man var då och hur spännande allt var då....och innan dom leende vet ordet av så har dom bytt alla jävla vätskor vi har....
Grattis facebookanvändare....och grattis till ert förändrade sätt att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0