Minnen....Janne-Allan

37 år....pretty much I would say....

Bara att inse läget och börja agera innan dom gråa hårstråna glider fram eller än värre att man ser ut som ett bowlingkot, innan man börjar lyssna på p4 (jäklar, det har jag ju redan gjort), innan musiken i bilstereon byts från Scooter till Scotts (ha, det kommer aldrig att hända), innan man tappar minnet totalt...

Jodå, minnen har jag...
Trots att jag inte gillar livet så har jag haft det bra ibland, skrattat och upplevt mycket skoj.
Eftersom jag inte vill glömma bort allt roligt, tråkigt och konstigt jag upplevt så är det alltså på tiden att skriva ner det...så som jag nu minns det.

Träffade på Janne-Allan i helgen och konstaterade att det var ruskigt länge sedan man såg honom.
Visst har jag massa minnen om Janne eftersom vi bodde i en liten by som barn och till på köpet spelade fotboll båda två.

Mitt mest speciella minne med honom är dock inte från barndomen utan från gissningsvis 20-årsåldern.
Jag och tre, fyra andra, kanske fem satt hemma hos någon av oss (Jokka kanske) och förfestade.
Vet inte om någon av oss visste att Janne hade inflyttningsfest och ringde honom eller om Janne ringde till oss.
Det var redan folk hos honom men han tyckte att vi skulle komma.
Ruskigt centralt bodde han.
Vi nickade (eller om vi skålade eller tjoade...) till varann att det lät väl som en okej idé.

Janne i telefonen:
- Har ni sprit (eller vin eller öl) ??

Vi:
-Jaa, det är klart.

Janne:
-Men, har ni att sälja ??

Vi:
-Vadå, har inte ni något att dricka....??

Janne:
-Ehh, joo, men inte till er om ni kommer...

Vi:
-Men oss behöver du ju inget till eftersom vi har.

Janne:
-Kan inte jag köpa det ni har då ....??

Vi:
-Varför då ??

Janne:
-Så att jag kan bjuda er...

Han ville alltså köpa våran dricka och sedan bjuda oss på den...:-)
Snacka om att vara en god värd...lite i överkant kanske...
Vi var 20 år, inte riktigt vana vid sånt här beteende...
Han var reko i överkant ibland Janne, men oftast bara reko...

Förresten, vi gick dit, fick veta vad han hade i takhöjd men någon sprit fick han inte köpa av oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0