nej, nej....ljusblo förstår inte...

Som ni vet så händer det mycket väldigt nära och väldigt långt bort här på planeten som jag tycker är svårt att begripa.
Vet inte om herr Reinfeldt läser min blogg eller om han bara pratar engelska i eu-komissionen eller var han nu är.
Tror knappast att han eller något annat blåbär till politiker kan svara eller ens vill heller...

Vi i Sverige tar emot och hjälper folk i andra länder (länder som inte fixar att vara ett fungerande land....typ) och jag kan faktiskt inte ens begripa det.
Men okej....om dom nu är så tacksamma att komma ifrån det där "problemlandet" så kan jag köpa det.

Den jäveln som gladeligen kommer hit och ganska fort ställer till en massa helvete kan dra spikrakt åt helvete.
Att vi ger dessa mer än en chans och tänker att vi ska vårda dessa....varför skulle vi....vill vi svenskar jobba och betala skatt för att pengar ska åt dessa....NEJ.

Det jag egentligen inte alls fattar är dessa som lämnar ett land dom tydligen inte kan bo i och sen ändå rantar omkring i det där landet....som svenska medborgare.
Kommer man hit för att bli "svensk" på pappret och sen ändå åka tillbaka, äga hus där och till och med ställa till ett helvete där nere.

Hur ofta hör man inte att svenskar är häktats för det ena och det andra utomlands men det är fan aldrig Petter Karlsson som "råkat" ställa till det utan det är en "svensk" med ett mycket skummare namn.

Dom vill ha hjälp....av Sverige....
Mehdi Gezalai.....vet inte vad han gjort men jag fattar med lilltån att han är skyldig till både det ena och det andra.
Du Mehdi...du kunde ha stannat i Sverige och skött dig.
Vi lägger inte en spänn på den jäkeln.....hör du det mes-Reinfeldt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0