Ekot, där jobbar inte vilken Karlsson som helst...

Varje timme dyker dom upp där i radion och jag undrar hur många av oss som tycker att dom mest är onödiga störningsmoment.
Bättre att dom går in och berättar när det väl händer något.
Hur många som återigen dött i ett självmordsattentat i Bagdad eller vad Obama eller Reinfeldt nu sagt känns totalt ointressant.

Jaja, dom kommer fortsätta dyka upp så är det ju bara.

Det som jag ofta undrar är hur det ser ut när dom söker nytt folk som vill jobba där:

Om ens Johan Karlsson får gå på intervju eller provläsning eller vad dom nu har ?
Får han det så spelar det ju ingen roll hur härligt han läser och hur stabil och samtidigt mysig röst han har...
So what...han heter ju Johan Karlsson.
Johan Karlsson jobbar inte på Ekot...

På Ekot heter man annat.

Jörgen I. Eriksson och Hans G. Sundell hade så vanliga namn att dom tvingades slänga in första bokstaven i andranamnet för att styra upp coolheten lite i alla fall.

Marianne Hasslow, Anna Hernek, Lena Jormby och Egon Malmgren har ju visserligen ett normalt namn men dessa tycker jag är lite väl...

Johan-Mathias Sommarström
Gunilla Hansen Bering
Folke Waxin
Henrika Åkerman

Det var gänget som står i studion men jag lovar att inrikes, utrikes och ekonomireportrarna inte är ett dugg bättre..

Fredrik Furtenbach
Louise Andrén Meito
Brita-Lena Ekström
Jenny Sanner Roosqvist
Kjell Albin Abrahamson
Per Eurenius
Nils Horner
Ginna Lindberg
Maria Persson Löfgren
Alice Petrén
Anders Pontara
Johan Prane
Caroline Salzinger
Vladislav Savic
Staffan Sonning
Cecilia Uddén
Stefan Winiger
Inger Arenander
Herman Melzer
Erik Ridderstolpe
Susanne Rhodiner
Tove Svenonius
Maria Repitsch
Nina Odermalm Schei
Marie-Jeanette Löfgren
Annika Digréus
Jon Sigtryggson
Vincent Dahlbäck

Det fanns fler men någonstans får man dra gränsen...
Blev lite besviken för han som jag tycker är värst fanns inte med men han jobbar väl på TT.
Jag återkommer med honom...

Kommentarer
Postat av: ljusblo

PETTER MALMHESTER



hahahaaaa....så heter han jag inte kom på....:-)

2009-10-31 @ 12:56:56
Postat av: Pablo

Matilda Durehed då? Du glömde ju henne. Och Pablo E. Dalence också =)

2010-03-12 @ 14:17:58
Postat av: Helena Palena

Skitkul inlägg! Har också tänkt på namnen. Skulle gärna vilja se hur Marianne Hasslow ser ut. Googlade på henne och upp kom ditt inlägg.

2010-04-08 @ 22:20:03
URL: http://parnassen.wordpress.com
Postat av: Anders Pontara

Well, något måste man ju heta!

Men kul inlägg, håller med! :)

2010-11-15 @ 19:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0