Springa, sprang, sprungit....

Min pärla till kompis frågade så här en dag...

- Ska du verkligen springa maraton ??
Jag hörde på henne att hon verkade tycka att det inte alls var någon smart idé....snarare både korkad och farlig.

-Vad menar du sa jag ??
Det hon menade var nog inte det att jag tyckte bättre om att äta chips framför datorn utan att jag var för gammal för såna stollepron....

Jag....gammal ??
Jag sprang Drammen maraton 1998 och det konstaterade hon (joo, jag med...) att det var 11 år sedan.
26 år är tydligen inte detsamma som 37 år.
Vet ni vad ??
Det trodde jag...

Har ingen aning om jag kommer att gå i mål (eller ens starta) i det där loppet i augusti.
42 kilometer känns i dagsläget långt men det som oroar mig mest är att det går på grusvägar....och det gillar ju inte jag att springa på.
Sanningen om min träning är att jag har sprungit en gång i veckan sedan jag gjorde den där anmälan.
Givetvis inte alls bra.
Hade jag inte anmält mig så hade jag antagligen inte sprungit alls....och det ser jag som det absolut viktigaste...
Haha...jag lurar mig själv att tro att jag ska springa maraton när det jag egentligen bara vill är att bli lite smalare...haha

10 kilometer har jag sprungit varje gång men idag bestämde jag mig för att springa längre.

16 kilometer typ...(ska mäta med bilen imorgon) pallade jag med och det tog 1,15, 15....

Om jag blev trött : Jepp
Om jag blev smal: Nepp                                                                         
                                                                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0