Snart är det dags....är ni beredda...

Nu är vi i mitten i maj och det är ganska så kyligt ute....alltså lugnt .....än så länge...
Värmen kommer så småningom och vi kommer antagligen inte att vara beredda...
Visst är det alldeles underbart när den kommer den där värmen.....så passa på att njuta när den kommer.

Jag vet hur det blir och jag fullständigt hatar det....
Jaa, inte värmen utan rubrikerna i tidningarna...
Ni vet hur dom ser ut va....och dom kommer redan den första heta dagen...

* Skydda er mot solen....så många dör i hudcancer varje år.
* Stor risk för bränder....var försiktiga.
* Våra stränder drabbas av algblomning.
.....och så detta eviga tjat om att "så här varmt ska det väl inte vara"
....."ozonskiktet är tunnare än någonsin"
....."klimathot....bla bla bla..."
....."miljö miljö miljö...bla bla bla...."

Att vi inte bara kan njuta av dom där få varma härliga dagarna vi får på ett i övrigt långt, mörkt och jäkla kallt land.
Jag oroar mig inte det minsta över ovanstående saker men det är visst meningen att vi ska gå omkring oroliga....konstigt att det går åt helvete för det här landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0