Flaggan

Här på landet så är det vår och när det är vår ska alla dom där sakerna fram...
I mitt fall.....fiskmaten, solstolarna, spaden, vattenkannan, golfbollarna, och alla dessa fröpåsar....

Farsan plockade idag och jag mötte honom med sveriges flagga i handen (en sån där man sätter på huset).

-JAG....Ska det där vara något att sätta upp ??                             
-FARSAN....Jaa, vadå rå....
-JAG....Det där skitlandet...
-FARSAN....Vilket land tycker du är bra då ??
-JAG....(tystnad två sekunder) Inget....
-FARSAN....(lätt skratt) Nää....(och det lät på honom att han visste att jag skulle svara så)

Men ärligt talat....hur många sätter upp den där flaggan utan att fundera på om dom verkligen gillar det här landet.
Jag hade en sån också en gång....när jag bodde i Norge....joo, jag hade en norsk också.
Den norska flaggan hade jag här också några år tills den gick sönder.
Nu har jag en sån här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0