17:e maj

17:e maj....syttende mai....

Jag tror (jaa...igen...) att vi svenskar har mer koll på datumet 17:e maj än på 6:e juni....
Hör man 17:e maj så reagerar man...
Hör man 6:e juni så reagaerar man inte ...inte utan att tänka efter i alla fall.

Komiskt egentligen....

Gratulerer med dagen.......suss og klem

Hittade förretsen ett test på expressen....ett test som visar hur norsk man egentligen är...
Jag = norsk som fan
10 av 10 rätt och jag kunde alla svaren utan att titta på alternativen...
Får jag en kall Ringnes i pris ....eller får jag helt enkelt nöja mig med att vara norsk...?
Det håller det...:-)

http://www.expressen.se/resor/webbtest/1.1574015/har-du-koll-pa-var-granne-i-vast-norge

Kommentarer
Postat av: Bajsugglan

Ja, det är konstigt att vi känner till deras nationaldag mer än vår egen! Tanken var väl ändå att det skulle bli lite större och lite mer firande nu när annandagspingst byttes bort som ledig dag mot nationaldagen! Men i år är det ju på en lördag o då brukar ju folk i allmänhet vara rätt glada ändå, men när den infaller på en måndag-fredag så kanske det blir folkfest!

2009-05-22 @ 16:01:34
URL: http://bajsugglan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0